1

تولید انبوه دنا در سال ۹۲

  • کد خبر : 52144
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴

نصب خطوط تولیددنا با فناوری روز جهانی روبه پایان وایران خودروآماده تولیدانبوه این محصول است.

نیما مصلح معاون مدیرعامل ایران خودرو در طراحی و توسعه محصول با بیان این مطلب، اظهار داشت: دانش و توان لازم برای تولید انبوه قطعات این محصول در زنجیره تامین ایران خودرو وجود دارد و با حمایت از قطعه سازان این امر محقق خواهد شد.

وی گفت: به دلیل نقش خودروسازی در اقتصاد کلان، بسیاری از پروژه های تحقیق و توسعه این صنعت در کشورهای پیشرفته، با حمایت دولت ها به اجرا در می آید.

 

وی دنا را از جمله محصولات جدید ایران خودرو عنوان کرد که بر روی پلتفرم ارتقا یافته سمند طراحی و تولید شده و با موتور ای. اف. ۷ و سیستم مولتی پلکس به بازار عرضه خواهد شد. مصلح، تولید مدل های مختلف بر اساس یک پلتفرم را رویکردی رایج در صنعت خودروسازی جهانی عنوان کرد.

 

معاون توسعه محصول ایران خودرو از تولید۱۰ دستگاه دنا به صورت نمونه برای آزمون های صحه گذاری خبر داد و گفت: پیش از این نیز پنج دستگاه دنا تولید و آزمون های ارزیابی محصول روی آن انجام گرفته است.

 

وی افزود: گیربکس به کار رفته در دنا نیز تولید داخل است و نسبت دنده های آن برای انطباق با موتور بر اساس دیفرانسیل تغییر می یابد.

 

مصلح یادآور شد: دنا با موتور ای. اف. ۷٫ بنزینی و پایه گازسوز به بازار عرضه خواهد شد و به منظور بهره گیری از سیستم کروز کنترل، فعالیت های کالیبراسیون موتور و طراحی و ساخت قطعات مرتبط با این مجموعه نیز در دست اقدام است.

 

معاون توسعه محصولات جدید ایران خودرو اضافه کرد: در حال حاضر گیربکس دنا دستی است، اما ایران خودرو برای تجهیز این محصول به گیربکس اتوماتیک برنامه دارد. سیستم ترمز آن نیز دیسکی است و با این محصول، سیستم جدید کنترل پایداری خودرو  ای. اس. پی به مشتری معرفی خواهد شد.

 

مصلح زمان تولید انبوه دنا را اوایل سال آینده ذکر کرد و گفت: بیشترین سرمایه گذاری دنا بر روی تریم داخل آن انجام شده است .

 

معاون توسعه محصولات جدید ایران خودرو، تیراژ و اتوماسیون بالا، دخالت کمتر نیروی انسانی در تولید و صرفه‌جویی ارزی قابل توجه را از جمله ویژگی های دنا عنوان کرد و گفت: قالب های خطوط تولید بدنه دنا با ۱۱ میلیون دلار صرفه جویی ارزی، توسط شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو تولید و به این ترتیب دانش بومی سازی قالب های بزرگ بدنه در ایران ایجاد شده که به ایران خودرو امکان می دهد تا بدون نیاز به کارشناسان خارجی، قالب های بدنه و سایر اجزای خودرو های جدید را طراحی و تولید کند.

 

وی انجام تمامی فعالیت های فوق در داخل کشور را از ویژگی های منحصر به فرد پروژه دنا دانست و گفت: این امر صرفه جویی ارزی قابل توجهی را برای گروه صنعتی در پی داشته است.

 

وی یک بار دیگر تاکید کرد: در کشورهای خارجی، پروژه های با فناوری جدید، با مشارکت دولت ها به اجرا در می آید که سرمایه گذاری مستقیم، معافیت های مالیاتی و تعرفه های گمرکی به ویژه در پروژه هایی که به مصرف سوخت، آلودگی و ایمنی مربوط می شود، از آن جمله است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52144

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر