1

دختران دانش‌آموزی که بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زدند+تصویر

  • کد خبر : 52234
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴

روز حادثه ۵۰ نفر از دانش‌آموزانی که در مقطع اول و دوم دبیرستان تحصیل می‌کردند، روبه‌روی دبیرستان جمع شدند تا به اردوی تفریحی که مسئولان مدرسه از مدت‌ها قبل قولش را داده بودند، بروند.

جام جم آنلاین: حادثه پارک شهر یکی از غم‌انگیزترین حادثه‌هایی است که تا به حال برای دانش‌آموزان اتفاق افتاده است.

تا مدت‌ها برای هیچ‌کس قابل باور نبود که در دریاچه مصنوعی پارک شهر تهران، شش دانش‌آموز مقطع ابتدایی غرق شده باشند اما این حادثه ناگوار مانند دیگر حادثه‌هایی که تا به آن روز برای دانش‌آموزان رقم خورده بود، واقعیت داشت.

اواسط اردیبهشت ۸۱، دانش‌آموزان یک دبستان شهرک کاروان تهران به مناسبت هفته مشاغل در اردوی علمی از موزه پست بازدید کردند.

این دانش‌آموزان که تعدادشان به ۵۷ نفر می‌رسید، بعد از بازدید از موزه روانه پارک شهر شدند تا لحظات شادتری را تجربه کنند.

دانش‌آموزان حدود ساعت ۱۱ صبح به پارک‌شهر رسیدند و در حالی که باران می‌بارید به همراه معلمان خود به سمت دریاچه مصنوعی پارک حرکت کردند.

۱۷ نفر از دانش‌آموزان که مشتاقانه انتظار قایق‌سواری را می‌کشیدند، سوار قایقی شدند که ظرفیتش ۱۱ نفر بود. هنوز قایق به میانه دریاچه نرسیده بود که به علت سنگینی از کنترل خارج شد.

در این لحظات، قایق کم‌کم داخل آب فرو می‌رفت و دختران دبستانی طعم شیرین اردو را فراموش می‌کردند.

خیلی طول نکشید که قایق کاملا زیر آب فرورفت و مسافران کم‌سن و سال خود را در آب رها کرد. البته به غیر از دانش‌آموزان، مرد قایقرانی، هم در قایق حضور داشت، اما از دست او هم کاری ساخته نبود.

دقایقی بعد در میان بهت عابران و دیگر دانش‌آموزان حاضر در کنار دریاچه سرنشینان قایق کوچک طعمه آب شدند. در این میان خیلی از مردم عادی به دل آب زدند تا بتوانند دختران دانش‌آموز را نجات دهند. تلاش‌های برخی از آنها نتیجه داد، اما به حدی نبود که بتواند مانع از فاجعه‌ای تلخ شود.

به همین دلیل تا نیروهای امدادی از راه رسیدند، شش دختر خردسال و مرد قایقران جان خود را از دست دادند.

یکی از شاهدان ماجرا درباره این حادثه به خبرنگاران گفت: ساعت حدود ۱۱ بود که از پنجره دفتر کارم قایق‌سواری کودکان دانش‌آموز را دیدم، تعداد بچه‌ها زیاد بود. در یک لحظه متوجه شدم قایق آنها از کنترل خارج شده است. برای همین خودم را بسرعت کنار دریاچه رساندم و توانستم یکی از بچه‌ها را که روی آب دست و پا می‌زد، نجات بدهم. متاسفانه چند دانش‌آموز دیگر جان باختند.

تکرار حادثه پارک شهر در شادگان

سی و یکم فروردین ۸۵، شاگردان دبیرستان حضرت زینب شادگان کهگیلویه و بویراحمد روانه اردویی شدند که خاطره تلخی را در تاریخ دانش‌آموزی کشور ثبت کرد؛ در این اردوی تفریحی، پنج دانش‌آ‌موز جان خود را از دست دادند.

روز حادثه ۵۰ نفر از دانش‌آموزانی که در مقطع اول و دوم دبیرستان تحصیل می‌کردند، روبه‌روی دبیرستان جمع شدند تا به اردوی تفریحی که مسئولان مدرسه از مدت‌ها قبل قولش را داده بودند، بروند.

به این ترتیب آنها، به سمت آبشار شادگان ـ که در ۳۳ کیلومتری جاده باشت، چرام قرار دارد ـ حرکت کردند. کمی بعد اتوبوس‌ها به مقصد رسیدند و دانش‌آموزان مشغول تفریح و استفاده از طبیعت آن منطقه شدند. در این بین، گروهی از دختران به سمت آبشار رفتند تا آنجا از هم عکس یادگاری بگیرند.

اما زمان زیادی سپری نشده بود که حادثه‌ای تلخ لحظات شاد اردو را به عزا تبدیل کرد. یکی از دانش‌آموزان در حالی که می‌خواست عکس بگیرد، پایش لغزید و به داخل آب سقوط کرد. دانش‌آموزان دیگر که از نزدیک شاهد این حادثه بودند هم تصمیم گرفتند برای جان نجات دوست خود وارد عمل شوند.

به این ترتیب، هشت دختر دبیرستانی برای نجات جان دوست خود به دل آب زدند، اما جریان آب و آشنا نبودن به شنا باعث شد خود آنها هم گرفتار حادثه شوند.

در این بین، مربیان زمانی متوجه حادثه شدند که دختران دانش‌آموز بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زدند. سرانجام با تلاش مربیان، سه دانش‌آموز در حالی که دیگر توانی برای تقلا نداشتند و بیهوش شده بودند نجات یافتند، اما متاسفانه در این بین پنج دانش‌آموز دیگر جان خود را از دست دادند.

مهدی آیینی – جام‌جم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52234

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر