1

به قالیباف اطلاعات غلط می‌دهند

  • کد خبر : 52597
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴

استاندار تهران گفت:‌ شهرداری گزارش دهد که ۶ هزار میلیارد تومان بودجه حمل و نقل عمومی امسال را در کجا و چگونه هزینه کرده است.

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با فارس درباره اظهارات اخیر شهردار تهران مبنی بر اینکه طرح زوج و فرد خودروها در آلودگی هوا کاری بچه گانه بود و نمی‌تواند مشکل تهران را حل کند، گفت: هیچوقت اعلام نکرده‌ایم که زوج و فرد علاج حل دائمی مشکل آلودگی هوای تهران است.

وی ادامه داد: بنده تصورم این است که آقای شهردار تهران بر اساس اطلاعات غلطی که در اختیارش قرار داده‌اند و یا به علت شتابزدگی که جای تأمل دارد اظهارات اخیر را مطرح کردند.

تمدن افزود: تمام مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر تهران به رویت و امضای نمایندگان تام الاختیار شهردار تهران رسیده است و تقریباً در تمامی جلسات کاهش آلودگی هوای شهر تهران و کمیته مواقع اضطراری نمایندگان شهرداری نیز حضور داشته اند.

استاندار تهران بیان داشت: کافی بود آقای قالیباف از نمایندگان خود درباره اقدامات اساسی و بلند مدتی که برای کاهش آلودگی هوای تهران انجام شده است سوال می‌کرد و لازم نبود خودشان را عصبانی کنند که البته عصبانیت آقای شهردار در این روزها قابل درک است.

وی گفت: آنچه که آقای شهردار بعنوان اقدامات بچه گانه ذکر کرده اند معطوف به تصمیمات کوتاه مدت برای روزهای هشدار و ناسالم بوده است.

تمدن خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز فقط ۳ روز افزایش طرح زوج و فرد را در شهر تهران اجرایی کرده ایم.

وی بیان داشت: این اقدامات بدلیل پایداری هوا بوده است که اگر در این شرایط حتی یک شمع نیز در آسمان تهران روشن می کردیم هوا آلوده می‌شد.

تمدن افزود: اگر آقای شهردار پایداری هوا را بچه گانه می‌داند به ما ربطی ندارد و باید از عالم خلقت جستجو کنند ولی در شرایطی که سکون و پایداری هوا را داریم و هفت میلیون اگزوز درحال دودکردن است و تمام موتورخانه های ساختمانهای مسکونی تهران درحال فعالیت هستند، در مقابل سایر اقدامات کاری مانند زوج و فرد کردن را موثر می دانیم.

استاندار تهران یادآورشد: آقای قالیباف چندین بار اعلام کرده که چندین برابر ظرفیت در شهر تهران خودرو است و تا جایی که یاد داریم طرح زوج و فرد یکی از ایده های آقای شهردار در زمان فرماندهی نیروی انتظامی بوده است که اگر این طرح بچه‌گانه است آن زمان نیز بچه‌گانه بوده است.

تمدن ادامه داد: اگر طرح زوج و فرد برای روزهای خاصی ضرورت داشته باشد نه تنها بچه‌گانه نیست بلکه در کوتاه مدت ضرورت دارد و مردم نیز از این امر راضی هستند؛مردم سلامتی خود را به فعالیتهای روزانه ترجیح میدهند.

وی تأکید کرد: به استناد نظر سنجی ها مردم نیز از طرح زوج و فرد استقبال کردند بنابر این نباید کلی گویی شود .

استاندار تهران خاطرنشان کرد: ۲۷ اقدام بلندمدت و اساسی برای کاهش آلودگی هوا در دست انجام است که همین موضوع باعث شد به استناد پایگاههای سنجش آلودگی هوای استان تهران در هیچکدام از مناطق شهر گازهای سمی از حد مجاز فراتر نرود و فقط ذرات کمتر از ۵/۲ میکرون میزان آلایندگی آن از حد مجاز فراتر رفت و به اضطرار نرسید که با تعطیلی ۲ روزه اجازه ندادیم به شرایط اضطرار برسد.

تمدن افزود: بر اساس اعلام شهرداری تهران بین ۵۸ تا ۶۳ درصد بودجه شهرداری در حمل و نقل عمومی هزینه می شود که با توجه به بودجه ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران بودجه اختصاص یافته برای حمل و نقل عمومی حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان در سال جاری است.

وی گفت: شهرداری گزارش دهد این پول را چگونه و کجا در حوزه حمل و نقل عمومی هزینه کرده است که مدعی است هنوز در تکاپوی هزینه های مورد نیاز در این بخش را نمی‌دهند.

تمدن خاطرنشان کرد در بهمن ماه سال گذشته نامه‌ای به شهرداری تهران ارسال شد که این نامه به استناد تحقیقات پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران تهیه شده بود که در ان وظایف شهرداری در کاهش آلودگی هوا لیست شده بود.

وی ادامه داد: اکنون سوال می کنیم آیا بر اساس نامه ۸ بهمن ۱۳۹۰ به شماره ۱۰۵۰۴ مراجعه و به وظایف ذاتی شهرداری عمل شده است؟

تمدن افزود: ما می دانیم که ذرات معلق ۵/۲ میکرون بخشی از آن مربوط به فعالیتهای عمرانی شهری و ساخت و سازهای زیاد در تهران و دیگر نقاط شهر است بنابراین طبیعی است که شهرداری باید پیشگام می بود و در تعدیل بسیاری از فعالیتهایی که به سلامتی مردم آسیب می زند پیش‌قدم می‌شد.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: باید به سلامتی مردم و ایجاد هوایی پاک و سالم در تهران کمک کنیم و کمتر از ابزار رسانه ای که امروز فقط در اختیار آقای شهردار است استفاده شود و به جای بحث‌های تلخ به مردم خدمت کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52597

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]