2

بخشی از انگلیس به نام ملکه الیزابت شد+تصاویر

  • کد خبر : 52772
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۰

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد: منطقه‌ای به مساحت ۴۳۷ هزار کیلومتر از مستعمرات این کشور را به مناسبت شصتمین سالگرد سلطنت ملکه الیزابت، به نام وی کرد.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد: منطقه‌ای به مساحت ۴۳۷ هزار کیلومتر از مستعمرات این کشور را به مناسبت شصتمین سالگرد سلطنت ملکه الیزابت، به نام وی کرد.
فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت انگلیس، الیزابت دوم ملکه انگلیس امروز به مناسبت شصتمین سالگرد سلطنت خود در جلسه هفتگی کابینه این کشور حضور یافت.

وی در این مراسم مورد استقبال «دیود کامرون» نخست‌وزیر قرار گرفت و در ساختمان شماره ۱۰ «دانینگ استریت» (ساختمان نخست‌وزیری) حضور یافت. این اولین بار از قرن ۱۸ میلادی است که پادشاه یا ملکه انگلیسی در جلسه کابینه این کشور حضور می‌یابد.

ملکه الیزابت علاوه بر حضور در جلسه کابینه، از بخش‌های مختلف ساختمان و همچنین دفتر وزارت خارجه این کشور دیدار کرد. پس از بازدید سال ۱۹۸۲، این دومین بازدید ملکه از دفتر وزارت خارجه انگلیس است. «ویلیام هیگ» وزیر خارجه این کشور اعلام کرد به مناسبت شصتمین سالگرد سلطنت الیزابت دوم، بخشی از قلمرو انگلیس در قطب جنوب به نام «سرزمین ملکه الیزابت» نامگذاری شده است.

منطقه‌ای که اکنون به نام ملکه شده، پیش از این نامی نداشته است. این منطقه حدود ۴۳۷هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و یک سوم کل مساحت قلمرو انگلیس در قطب جنوب را شامل می‌شود. این منطقه همچنین دو برابر تمام مساحت انگلیس است (انگلیس ۲۴۴هزار کیلومتر مربع مساحت دارد).

این مناطق ۱۰۴ سال قبل به تصرف و مالکیت بریتانیا درآمده و از آن زمان قلمرو قطب جنوب بریتانیا نامیده می‌شود. قرار است از این پس در تمام نقشه‌های انگلیس، نام ملکه الیزابت بر روی این مناطق درج شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر