3

شمال تهران را خاص‌نشین می‌کنند

  • کد خبر : 52816
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۹:۳۷

گرچه نمایندگان مجلس نظر مثبت به جدایی ری و شمیرانات از تهران دارند، اما اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان فعلی ساکنان پایتخت معتقدند: این جدایی ها نه تنها معضل فعلی مردم پایتخت نیست بلکه در این برهه از زمان خطرناک و به ضرر مردم خواهد بود.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در مورد منصرف کردن نمایندگان از جدایی ری از تهران دیگر مایوس شده‌ام، گفت: تا دیروز صبح هم مذاکراتی با مجلس‌ درباره جدایی ری داشتم اما دیگر تقریبا مایوس شده‌ام. او ادامه داد: مسوولان دولتی برای جدایی ری در حال مذاکره با شهرداری نیستند بلکه قصد دارند مصوبه دولت را بعد از چندین سال اجرا کنند و مجلس هم موافقت خود را با این جدایی اعلام کرده است.

مهدی چمران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که علت تغییرنظر مجلس چیست؟ گفت: از مجلسی‌ها بپرسید. با تک تک آنها که صحبت می‌کنیم اعلام مخالفت می‌کنند اما مجموعا نتیجه مشورت آنها موافقت با جدایی ری است.
چمران در واکنش به اجرای قانون تقسیمات کشوری در منطقه شمیرانات تاکید کرد: همه می‌گویند که جدایی منطقه یک و ۲۰ از تهران معنا ندارد چگونه و از کجای شمیران قرار است این منطقه را از تهران جدا کنند؟ چگونه یک شرکت واحد مجزا در منطقه یک ایجاد شود؟ تکلیف متروها، کانال‌های آب و مواردی از این دست چه می‌شود؟ قطعا مردم در جریان جدایی تجریش و ری ضرر می‌بینند و مشکلات بسیاری به وجود می‌آید.

او در پاسخ به اینکه چرا قانون تقسیمات کشوری که تاکنون چندین بار اصلاح شده، تغییر نمی‌کند؟ گفت: این بخش از قانون که مربوط به جدایی ری و شمیران است اصلاح نشده است و از شورای نگهبان هم سوال کرده‌اند که البته این شورا هم تایید کرده هر شهرستان باید جدا باشد.

چمران در پاسخ به سوال «دنیای اقتصاد» درباره تاثیر احتمالی جدایی منطقه‌ یک از تهران در قیمت مسکن گفت: نمی‌دانم چه تاثیری می‌گذارد، لابد این شهر جدید یک منطقه خاص برای یک عده خاص می‌شود که پول و امکانات بیشتری در اختیار دارند. با این وجود باید دید آیا با اجرای این قانون عدالت اجتماعی در این منطقه رعایت می‌شود یانه؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر