3

افزایش سه برابری حملات پهپادهای امریکا در یمن

  • کد خبر : 54502
  • ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸

گزارش جدید یک بنیان غیرانتفاعی در واشنگتن نشان می‌دهد، شمار حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به یمن در سال جاری (۲۰۱۲) نسبت به سال گذشته میلادی تقریبا سه برابر شده است.

گزارشی جدید از افزایش تقریبا سه برابری حملات پهپادهای امریکا در یمن حکایت دارد

تصویر آرشیوی از یک فروند هواپیمای بدون سرنشین امریکا
بر اساس گزارش یک گروه غیر انتفاعی امریکایی موسوم به «بنیان امریکای جدید» (New America Foundation) شمار حملات پهپادهای امریکایی به یمن در سال ۲۰۱۲ میلادی به ۵۳ حمله افزایش یافته است.

به گزارش روز پنج‌شنبه (۲۷ دسامبر، ۷ دی) فرانس پرس، گزارش این نهاد سیاست‌گذاری عمومی بی‌طرف نشان می‌دهد، یمن در سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۸ بار هدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا قرار گرفته است.

سومالی، یمن، افغانستان، لیبی و پاکستان از جمله کشورهایی هستند که هدف حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی قرار گرفته‌اند.

در حملات پهپادهای امریکا به یمن در چند سال اخیر، بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه کشته شده‌اند.

امریکا ادعا می‌کند در حملات پهپادها، تروریست‌ها هدف قرار می‌گیرند، در حالی که غیرنظامیان قربانیان اصلی این گونه حملات بوده‌اند.

سازمان ملل حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا را نوعی کشتار هدفمند دانسته و تصریح کرده است، این گونه حملات قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند.

بر اساس گزارش اخیر «سازمان ملی دفاع از حقوق و آزادی در یمن»، از آغاز امسال (۲۰۱۲ میلادی) تاکنون، بیش از ۳۰۰ نفر در حملات پهپادهای امریکا در مناطق جنوبی این کشور کشته شده‌اند.

ادامه حملات فزاینده پهپادهای امریکا در یمن، خشم و اعتراض مردم این کشور عربی را برانگیخته است؛ یمنی‌ها با برپایی تظاهرات و اعتراضات متعدد، امریکا را به نقض حاکمیت کشورشان متهم کرده‌اند.

در گزارش اخیر «بنیان امریکای جدید» همچنین آمده است، آمار سالانه عملیات پهپادهای امریکایی در پاکستان کاهش یافته و از ۷۲ حمله در سال ۲۰۱۱ میلادی و ۱۲۲ حمله در سال ۲۰۱۰، به ۴۶ مورد در سال ۲۰۱۲ رسیده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر