1

فوتبال سیاسی؟

  • کد خبر : 54526
  • ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵

از فوتبال به عنوان ورزش مورد علاقه اکثریت مردم بهره برداری کردند و اگرچه در دیدگاهها و بحث و بررسیها به نظر می رسد سخت دچار اختلاف نظر باشند اما در زمین فوتبال و به دور از مناقشات سیاسی ، دیدگاهها به یکدیگر نزدیک است .

دیپلماسی فوتبال بار دیگر به عنوان ابزاری برای اتحاد گروههای سیاسی لبنان و پایان دادن به اختلافات جریانهای چهاردهم و هشتم مارس ایفای نقش کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، دو تیم فوتبال متشکل از گروههای سیاسی مختلف لبنان و در راس آنها جریانهای چهاردهم و هشتم مارس در مسابقه ای دوستانه به مصاف هم رفتند تا اختلافات سیاسی را کنارگذارند و بر بیشتر بودن عناصر مشترک برای اتحاد این دو گروه در مقایسه با عوامل تفرقه تاکید نمایند .
فاطمه عواضه خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم با تهیه گزارشی از این مسابقه فوتبال گفت : این بار سیاستمداران مختلف ، از فوتبال به عنوان ورزش مورد علاقه اکثریت مردم بهره برداری کردند و اگرچه در دیدگاهها و بحث و بررسیها به نظر می رسد سخت دچار اختلاف نظر باشند اما در زمین فوتبال و به دور از مناقشات سیاسی ، دیدگاهها به یکدیگر نزدیک است .
در همین حال مسئولان سازمانهای جوانان در لبنان تصمیم گرفتند ثابت کنند تحت لوای میهنی که سیاستمداران آنرا برای همگان می خواهند ؛ هیچ چیز محال نمی نماید .
یوسف جابر مسئول دفتر جوانان و ورزش در جنبش امل لبنان در این خصوص گفت : ما خطاب به دانشجویان و جوانان لبنانی تاکید می کنیم ما در لبنان به هیچ وجه دشمن یکدیگر نیستیم و تنها دشمن ما اسرائیل است و اختلاف نظرهای سیاسی امری طبیعی است.
ربیع دندشلی مسئول امور جوانان در حزب جماعت اسلامی لبنان گفت : اختلافات ما ممکن است در عرصه های سیاسی باشد اما از نظر شخصی روابط خوبی با یکدیگر داریم. ما امیدواریم به عنوان نماینده جوانان، این اقدام بتواند بر جوانان تاثیر داشته باشد .
لباسهای دو تیم شرکت کننده در این مسابقه فوتبال بنا به ترکیب رنگ پرچم لبنان ، لباسهای قرمز و سفید انتخاب شده بود .
در این مسابقات دیگر هویتهای سیاسی جایی نداشتند و خبری از گرایشهای هشتم و چهاردهم مارس نبود بلکه همه چیز در به گردش درآوردن توپ از سویی به سوی دیگر خلاصه می شد .
یوسف بسام مسئول امور جوانان در حزب الله لبنا گفت : این مسابقه برگزار شد تا نشان داده شود مصلحت کشور از هرچیزی بالاتر است .
مازن حطیط مسئول جوانان در حزب کمونیست لبنان گفت : ما می خواستیم با این مسابقه فوتبال نشان دهیم جمع شدن در کنار هم امکانپذیر است .
این مسابقه در نهایت با نتیجه سه بر دو به نفع تیم قرمز پایان یافت اما در واقع این مسابقه هیچ بازنده ای نداشت و حامیان این حرکت و دستاورد همگی موفق بودند زیرا موفق شدند کاری را انجام دهند که سیاستمداران بزرگ نتوانسته بودند آنرا انجام دهند .
زید خیامی مدیر کل امور جوانان و ورزش در لبنان گفت : هدف ما این بود که این اقدام بر نیروهای سیاسی لبنان تاثیر گذار باشد و آنها به سمت گفتگو و ملاقات با یکدیگر پیش روند .

واحد خبر

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر