3

گذشتن از ازدواج بخاطر عشق به وطن+تصویر

  • کد خبر : 55308
  • ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴

«رویا شاه حسین‌زاده» رمانی را بر اساس زندگی شهید خلبان فریدون ذوالفقاری را به نگارش درآورده است که این رمان حکایتگر شهید خلبانی است که به عشق وطن از عشق‌ خود برای ازدواج صرفنظر می‌کند.

خبرگزاری فارس: نگارش زندگی خلبانی که به خاطر وطن از ازدواج با زن خارجی صرف‌نظر کرد

رویا شاه‌حسین‌زاده درباره این اثر اظهار داشت: به پیشنهاد یکی از دوستان با زندگی این شهید آشنا شده، احساس کردم که زندگی این شهید دارای ظرایف عاطفی خاصی بوده است.

وی ادامه داد: برای تحریر این رمان و برای آنکه در فضای نوشتن رمان برای زنگی یک خلبان قرار بگیرم اقدام به دیدن چندین فیلم نظامی و خلبانی کردم.

شاه‌حسین‌زاده سپس به جذابیت‌های این رمان اشاره کرده، گفت:زندگی این شهید غیر از رشادت‌های نظامی که در پرواز داشته در بعد خانوادگی نیز زندگی بسیار رمانتیک داشته است. در واقع برای خواننده،خوانش زندگی فردی که هم دارای دیسپلین نظامی بوده است و هم ذاتا فردی عاطفی بوده برای بسیار جذاب است.

وی افزود: شهید در اوائل جنگ قرار بود با زنی که به او علاقه‌مند بوده دارای تابعیت خارجی است ازدواج کند که پس از مخالفت نظامی و اداری از سوی ارتش با این ازدواج، شهید به خاطر آنکه جنگ در جریان بوده است و به خاطر عشق به وطنش از این ازدواج صرفنظر می‌کند.

این شاعر و نویسنده همچنین در مورد اثرگذاری این رمان بر مخاطبان خاطر نشان کرد: از آن‌جایی که در حوزه شعر مشغول به فعالیت هستم سعی کردم این رمان را بر اساس زاویه دید زنانه و شاعرانه به نگارش دربیاورم برای همین بیشتر ظرایف زندگی این شهید را در رمان قید کرده‌ام.

شاه‌حسین زاده در پایان در مورد تبدیل این رمان به فیلم‌نامه گفت: فکر می‌کنم با تغییر در زاویه روایت رمان می‌توان این اثر را به یک فیلم‌نامه خوب تبدیل کرد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=55308

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]