2

میزان کمک هزینه بهزیستی به مراکز نگهداری و توانبخشی معلولان

  • کد خبر : 55538
  • ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰

با موافقت هیات دولت، میزان کمک هزینه پرداختی سازمان بهزیستی به مراکز غیر دولتی بابت نگهداری و خدمات توانبخشی معلولان تعیین شد.

افق نیوز:به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک سازمان بهزیستی کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد ماده(۱۰) قانون جامع حمایت از حقوق معلولان -مصوب ۱۳۸۳- تصویب کرد؛ میزان کمک هزینه(یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیر دولتی(روزانه و شبانه روزی) بابت نگهداری و خدمات توانبخشی، آموزشی و حرفه آموزی معلولان از محل اعتبارات مصوب این سازمان موضوع ردیف(۱۳۱۵۰۰) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور تعیین شد.

افرادمشمول

مراکز روزانه

مراکز شبانه روزی

نگهداری در خانواده

ارائه خدمات توانبخشی در منزل

حداقل مبلغ حداکثر مبلغ حداقل مبلغ حداکثر مبلغ حداقل مبلغ حداکثر مبلغ مبلغ کمک هزینه
معلولان ۱۲۵۰ ۱۵۵۰ ۲۲۵۰ ۲۵۵۰ ۱۳۵۰ ۱۵۰۰ ۸۳۰
سالمندان ۱۲۵۰ ۱۵۵۰ ۲۲۵۰ ۲۵۵۰ ۱۳۵۰ ۱۵۰۰ ۸۳۰
بیماران روانی مزمن ۱۲۵۰ ۱۵۵۰ ۲۲۵۰ ۲۵۵۰ ۱۳۵۰ ۱۵۰۰ ۸۳۰
معلولان،سالمندان و بیماران روانی فاقد سرپرست ۳۲۰۰ ۳۵۰۰

بر این اساس، برای معلولان، سالمندان، بیماران روانی مزمن در مراکز روزانه حداقل ۱۲۵۰ ریال و حداکثر ۱۵۵۰ ریال، در مراکز شبانه روزی حداقل ۲۲۵۰ ریال و حداکثر ۲۵۵۰ ریال، نگهداری در خانواده حداقل ۱۳۵۰ ریال و حداکثر ۱۵۰۰ ریال و ارائه خدمات توانبخشی در منزل ۸۳۰ ریال تعیین شده است.

همچنین برای معلولان، سالمندان و بیماران روانی فاقد سرپرست در مراکز شبانه روزی حداقل ۳۲۰۰ ریال و حداکثر ۳۵۰۰ ریال، تعیین شده است.

جذب ۲۰ نفر از فارغ التحصیلان رشته پرستاری دانشگاه شاهد هر ساله در مراکز درمانی این دانشگاه

با تصویب دولت، تعداد ۲۰ نفر از فارغ التحصیلان رشته پرستاری دانشگاه شاهد در قالب سهمیه طرح نیروی انسانی به مراکز درمانی وابسته به دانشگاه شاهد اختصاص می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ از ابتدای سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۳۹۳ با نظر کمیسیون موضوع ماده(۳) آیین نامه اجرایی قانون مربوط به خدمات پزشکان و پیراپزشکان، هر ساله تعداد بیست نفر از فارغ التحصیلان رشته پرستاری دانشگاه شاهد در قالب سهمیه طرح نیروی انسانی به مراکز درمانی وابسته به دانشگاه یاد شده، اختصاص می یابد.

این مصوبات از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=55538

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]