4

ضریح حبیب بن مظاهر در کرج

  • کد خبر : 55716
  • ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶

صبح امروز و در اربعین حسینی با حضور گسترده مردم استان البرز ضریح حبیب بن مظاهر در مصلی کرج رونمایی شد.

به گزارش افق نیوز به نقل از فارس:  رئیس ستاد عتبات عالیات استان البرز صبح امروز در مراسم رونمایی از ضریح حبیب بن مظاهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری ستاد عتبات عالیات ترویج فرهنگ ارادت هرچه بیشتر شیعیان به ائمه اطهار (ع) است.

حجت‌الاسلام نورالدین حسینی افزود: این ضریح با همت مردم استان البرز و با همکاری ستاد عتبات عالیات استان ساخته شد و امروز و در اربعین حسینی شاهد رونمایی از آن هستیم.

وی ادامه داد: برای ساخت این ضریح مشتاقان و عاشقان امام حسین (ع) تلاش‌های بسیار زیادی را از خود نشان دادند و با همکاری و تعامل موفق شدیم در زمان‌بندی تعیین شده کار ساخت این ضریح را به اتمام برسانیم.

این مسئول تأکید کرد: البته کرج سوابق درخشانی در این زمینه دارد اما ساخت ضریح حبیب بن مظاهر از افتخارات استان البرز محسوب می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی موفق شدیم در بازسازی مناطق جنگی نیز کارنامه درخشانی را داشته باشیم.

*ساخت ضریح مطهر حبیب بن مظاهر از افتخارات کرج به شمار می‌رود

رئیس ستاد عتباات عالیات استان البرز ساخت ضریح حبیب ابن مظاهر را یکی از مهم‌ترین افتخارات این استان عنوان کرد و گفت: با توجه به سوابق درخشانی که استان البرز در این گونه برنامه‌ها داشت ستاد عتبات عالیات ساخت این ضریح مطهر را به استان البرز واگذار کرد و امروز با سربلندی شاهد رونمایی از آن ضریح مطهر هستیم.

حسینی واگذاری ساخت ضریح حبیب بن مظاهر را یکی از بزرگ‌ترین پیامدهای فرهنگی این استان است برشمرد و گفت: حمایت‌های مردمی در به ثمر نشستن عملیات ضریح موثر بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: در این راستا منابع مالی ساخت این ضریح از طریق قبول کمک‌های مالی داوطلبانه از سوی سازمان‌های دولتی، غیر‌دولتی و اشخاص خیر و عاشقان بازسازی حرم‌های مطهر ائمه اطهار تأمین شد‌.

همزمان با اربعین حسینی رونمایی از ضریح حبیب ابن مظاهر در مصلای کرج هم اکنون در حال برگزاری است.

حضرت حبیب بن مظاهر از یاران برجسته امام حسین (ع) و فرماندهان دشت کربلا بود که به دنبال شنیدن خبر ورود امام حسین به کربلا، خود را از کوفه به آنجا رسانده و در رکاب حسین ابن علی جنگید و تا آخرین لحظه وفاداری خود را به امام زمانش ابراز کرد و سرانجام در ظهر عاشورا به شهادت رسید.

خیل عاشقان امام حسین (ع) در رونمایی از ضریح حبیب بن مظاهر در مصلی کرج بسیار وصف ناشدنی است.

این ضریح از کرج به کربلای معلی انتقال داده می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=55716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر