1

مرمت اساسی و بازسازی برج آزادی از پایان بهمن آغاز می‌شود

  • کد خبر : 56109
  • ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹

مدیر مجموعه آزادی در برنامه زنده “ویتامین۳” اعلام کرد مرمت اساسی برج آزادی از پایان بهمن پس از بارندگی‌ها و راهپیمایی ۲۲ بهمن، آغاز خواهد شد.

غلامحسین شاهعلی مدیر مجموعه برج آزادی که ۲۲ آذر در ارتباط تلفنی با برنامه “ویتامین۳” تهدیدهای پیرامون این بنای تاریخی را شرح داده و اعلام کرده بود ۲۰ روز آینده بخشی از مشکلات حل خواهند شد، صبح امروز شنبه ۱۶ دی مجددا در گفتگوی تلفنی با این برنامه صبحگاهی حاضر شد و گزارش عملکرد این ۲۰ روز را ارائه داد.

قول شهرداری منطقه ۹ برای کلید زدن پروژه مرمت

وی در این زمینه گفت: مدتی است آب به پی برج وارد نمی‎شود. خوشبختانه دوستان در مجموعه برج آزادی، بنیاد رودکی و افراد ذی نفع دیگر، شبانه‌روز در مرمت برج همکاری کردند و اکنون بر گنبد فیروزه‎ای بالای برج سازه چتر محافظ نصب شده است.

مدیر برج آزادی یادآور شد: همچنین آبریزی‌های بدنه و کاشی‎های بالای برج نیز کنترل شده است. طی نشست‌های مختلف که برگزار کردیم، کارشناسان در خصوص محوطه نیز طرح‌های جامعی ارائه دادند و بنابراین نصب زه کش‎ و ایزوله محوطه، همچنین تعویض بخشی از سنگفرش‎ها در دستور کار قرار گرفته و شهرداری منطقه ۹ قول داده بعد از پایان بهمن ماه پروژه را آغاز کند.

آغاز فعالیت پس از بارندگی‌ها و راهپیمایی ۲۲ بهمن

شاهعلی در پاسخ به سوال سیدعلی ضیاء مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا آغاز فعالیت را به این زمان موکول کرده‌اید، توضیح داد: تا آن زمان بارندگی‌ها کمتر خواهد شد. از طرفی تخریب میدان، شرایط برای حضور مردم تهران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را نامساعد می‌کند.

وی تصریح کرد: این موضوع که اخیرا در خبرها آمده بود آب به پی برج وارد شده را تصحیح و اعلام می‌کنم ترک خوردگی در برج وجود ندارد. گرچه نفوذ آب به بخش‌های شمالی ساختمان مورد تایید است و تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

مدیر مجموعه آزادی در پایان تأکید کرد: علاقمندیم با حساسیت و دقت روند مرمت را انجام دهیم. پس از توجه این برنامه به برج و همینطور فعالیت دیگر رسانه‌ها، دوستان در سازمان میراث فرهنگی و شهرداری از جای جای میهن نظراتشان را اعلام کردند و این نگرانی رسانه‌ها قابل تقدیر است.

شاهعلی به مجری “ویتامین۳” وعده داد ۱۵ اسفند خبرهای تازه‌ای از روند مرمت ارائه کند.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=56109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر