8

نیما شاهرخ شاهی از “میلیارد” و “دختران حوا” می گوید؟+تصاویر

  • کد خبر : 56142
  • ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۶

خیلی کم پیش می‌آید که همزمان سه سریال با حضور مشترک یک بازیگر روی آنتن برود، «میلیاردر»، «مرد نقره‌ای» و «دختران حوا» مجموعه‌هایی است با بازی نیما شاهرخ‌شاهی این روزها روی آنتن است و او ناخواسته فرصت دارد توانایی‌اش را در سه نقش مختلف به تصویر بکشد.

بازیگر فیلم‌های «پارک وی»، «مکس»، «مجنون لیلی»، «لج و لجبازی» که اخیراً فیلم‌ آیینه‌های روبرو را روی پرده سینما داشت، و در گفتگو با بانی فیلم از حضور پر رنگ اخیرش در تلویزیون گفت.

گفت‌وگو با بازیگر مجموعه‌های «ملکوت»، «شمس‌العماره»، «موج» و «صخره» و… با دانیال «مرد نقره‌ای» آغاز شد با تیرداد «میلیاردر» ادامه پیدا کرد تا در نهایت به وضعیت نامساعد پرداخت اقساط بازیگران در روزگار بی‌پولی تلویزیون برسد.

–فصل اول سریال میلیاردر که تمام شد…

ـ بله …

–قرارداد جدیدی نبستی؟

ـ فیلم سینمایی «چهارباندی» را که آقای فرخی‌نیا کارگردانی می‌کند و آقای جامعی تهیه‌کننده‌اش است، قرارداد بسته‌ام. برای یک سریال رسانه‌ای هم صحبت‌هایی داشتم که اجازه بدهید قطعی شود تا بیشتر راجع به آن صحبت کنم.

–مگر تو در فصل دوم سریال «میلیاردر» نیستی؟

ـ چرا، ولی خب ان‌شاءا… بتوانیم با هماهنگی به هر دو کار برسیم.

–این اواخر در تلویزیون بسیار پرکار بوده‌ای. علت افت محسوس سینما به لحاظ کیفی و تولید آثار به لحاظ کمی است یا دلیل دیگری می‌تواند داشته باشد؟

ـ فاکتور اصلی من در انتخاب فیلمنامه خوب است. در سینمای مرده ما که تا این حد افت وجود دارد و تهیه‌کننده‌ها حاضر به ریسک نیستند، چه می‌شود کرد؟ تولیدات امسال نسبت به سال گذشته شاید نصف شده باشد و عملا در این سینمای مرده باید به دنبال فیلمنامه خوب بود و نباید وسواس سینما و تلویزیون را داشت. اگرچه اولویت من همیشه سینماست اما در این روزگار فیلمنامه خوب حرف اول را در انتخاب من می‌زند. اینکه همزمان سه سریال با بازی من در حال پخش است، تقصیر خودم نیست چون من هر کدام از آنها را در یک زمان کار کردم که این پخش همزمان یک اتفاق بوده است.

–اصولاً به عنوان بازیگری که اولویت اولش سینماست، مراقبتی از حضور مستمر در تلویزیون نداری؟

ـ گاهی اوقات یک سینمایی خوب از یک سینمایی مزخرف برای من بازیگر تاثیرگذارتر است و حتی باعث می‌شود با پیشنهادهای بیشتری مواجه شوی. همین الان که با شما صحبت می‌کنم، به دلیل پخش این دو ـ سه سریال پیشنهادهای سینمایی‌ام بیشتر شده است. اگرچه یک معادله ای همیشه وجود داشته و من باید آن تعادل را در انتخاب‌های سینمایی و تلویزیونی ام لحاظ کنم.

–از این پخش همزمان هر سه سریال، پس هم راضی هستی و هم نگران؟

ـ بله، چون در این باره دو روایت وجود دارد.یک عده می‌گویند این یک جهش است که تو همه جا حضور داری، یک عده هم معتقدند اگر به تدریج در طول سال در تلویزیون حضور داشته باشی خیلی بهتر است از همزمان در سه شبکه با سه سریال مختلف بودن.

— “دانیال” مرد نقره‌ای نه تنها متفاوت‌ترین تجربه تو در کارنامه بازیگری ات هست، بلکه از سوی نویسنده هم نگارش درست و پرداخت خوبی داشته است جزو شخصیت‌هایی است که با جسارت در تلویزیون نوشته شده بود؟

ـ بله موافقم، دانیال را من هم خیلی دوست داشتم. شخصیتی که اولین عشق زندگی‌اش را تجربه می‌کند و من هم مجبور بودم یک نوع متفاوت او را نشان بدهم. من باید در صورت این آدم اتفاقاتی که برای اولین عشق هر جوان در آن سن و سال رخ می‌دهد را به صورت منطقی نشان می‌دادم. چشم‌ پوشی روی بسیاری از مسائل زندگی، ندیدن‌ها، گاه نفهمیدن‌ها و… . خدا را شکر می‌کنم «کامران» دختران حوا و «تیرداد» سریال «میلیاردر» هیچ شباهتی به شخصیتی که در این سریال بازی کردم ندارد و این مسئله را دوستان و همکارانم بارها گفته اند. من کار با آقای کاظم معصومی را بسیار دوست داشتم. به نظرم ایشان بسیار کارگردان خوبی هستند و امیدوارم کارشان آن طورکه باید از آب درآمده باشد.

–نمایش شخصیت «دانیال» با خصوصیاتی که گفتی، نیازمند یکسری فاکتور است تا تماشاگر به خصوص قشر نزدیک به سن و سال او خیلی زود با کاراکتر ارتباط برقرار و او را باور کنند. ضمن اینکه دانیال یک زندگی حرفه‌ای را هم در کنار خواسته دلی‌اش دارد که قطعاً در شکل‌گیری نقش مؤثر است؟

ـ موافق هستم. ببین هر بازیگری پس از چند کار به یکسری تجربیات دست پیدا می‌کند. من هم پس از چند سریال روتین خوب می‌دانم شخصیت را با چه فاکتور و ویژگی‌هایی در طول یک سریال حفظ کنم و با چه حربه‌هایی دست او را خیلی زود رو نکنم و چه کنم تا ویژگی‌های شخصیت در طول قصه دستخوش اتفاقی نشود. در مورد دانیال هم تمام تلاش خودم را کردم تا شخصیت در مسیری درست در قصه جای بگیرد، عاشق شدن تدریجی او در طول قصه و اینکه چه بلاهایی سر او می آید و اینکه سکانس به سکانس او چگونه پیش برود تا دل مخاطب را نزند و البته قابل باور باشد. تمام حواسم به این مسائل بود امیدوار هستم تلاش من در این باره به نتیجه رسیده باشد. صحبت‌های بسیار خوبی هم با آقای معصومی داشتیم که کمک بسیاری در اجرای این نقش برای من بود.

–از پخش اولیه سریال در شبکه شما نگران نبودی؟

ـ چرا، به هر حال قرارداد اولیه ما با این سریال برای پخش از یکی از شبکه‌های سراسری بود، اما خدا را شکر طبق وعده‌های دوستان این سریال در حال حاضر از شبکه سوم سیما نیز پخش می‌شود، اگرچه سریال ساعت پخش مناسبی ندارد، اما خدا را شکر بازخورد مخاطب از مجموعه را خوب می‌بینم!

–در صحبت‌های قبلی که با هم داشتیم، مدام از علاقه‌ات به ایفای نقش‌های منفی به خاطر جای کاری که این دست کارها دارد صحبت می‌کردی…

ـ بله همین طور است.

–اما دانیال سریال «مرد نقره‌ای» با توجه به وجوه مختلفش جای کار خوبی داشت تا تو خودت را در یک نقش مثبت نیز محک بزنی؟

ـ قبول دارم و فکر می‌کنم دانیال دارای این وجوه بود اگرچه کماکان معتقد هستم تخصص من نقش منفی است. نقش منفی را واقعاً دوست دارم. من درخودم این توان را می‌بینم که نقش منفی را در ۱۰ مدل اجرا کنم. جنس آدم‌های روانپریش و غیرعادی در تخصص من است و هم مخاطب و هم اهالی سینما مرا برای این دست نقش انتخاب می‌کنند، اما اگر مدعی هستم که بازیگر هستم و در این باره حرفی برای گفتن دارم، باید بتوانم از یک قالب در بیایم و ژانرهای مختلف را تجربه کنم. خودم را در شکل و شمایل مختلف محک بزنم و توانایی‌ام را به اثبات برسانم. امروز سه سریال از من پخش می‌شود و شما متوجه این تفاوت‌ها هستید، اگرچه معتقد هستم بازیگر باید بتواند از کلیشه شدن فاصله بگیرد. امروز که با شما صحبت می‌کنم، بیش از پنجاه تجربه در کارنامه ام دیده می‌شود، اما موافق هستم سریال «مرد نقره‌ای» و شخصیت دانیال یکی از متفاوت ترین آنهاست، که مردم می توانستند مرا از غالبی که در ذهنشان وجود دارد دورتر ببینند!

–تو با پوریا پورسرخ و بهاره افشاری سابقه چهار، پنج همکاری و بازی در مقابل یکدیگر را داری…

-بله

–بدیهی بود که حضورتان در مقابل هم، باز هم می‌تواند درست و قابل باور از آب درآید…

– بله چون به جنس بازی یکدیگر شناخت خوبی داریم.

–اما بازی مقابل سعید نیک‌پور را برای اولین بار تجربه کردی و پاسکاری‌های حسی و عاطفی و حتی لحظات درگیری‌تان بسیار خوب درآمده است.

– خدا را شکر که اینگونه می‌گویی! واقعاً پارتنر مقابل در کار بازیگر بسیار مهم و حیاتی است و گاهی حتی عامل موفقیت هر کسی است که رو در روی تو بازی دارد. من آقای نیک پور را که به هر حال سابقه، کارنامه و تجربه‌شان بر کسی پوشیده نیست خیلی دوست دارم و ایشان هم به من بسیار لطف داشته و کمک زیادی برای من سر این کار بودند. خارج از تهران بودن کار، فرصتی بود که خیلی بیشتر بتوانیم به هم کمک کنیم، پاسکاری‌هایمان را پیش از ضبط‌ تمرین کنیم و البته آقای کاظم معصومی نیز در این راستا بسیار کمک حال ما بودند. ایشان هم با وسواس بسیاری مراقب کار ما بودند و از هیچ پلان و سکانسی به راحتی عبور نکردند تا آنچه می‌خواستند را در بیاورند. آقای شریفی نیز در مقام تهیه کننده بهترین شرایط را برای ما سر این کار ایجاد کردند تا به لحاظ روحی و جسمی با فراغ‌بال به کارمان برسیم، اگر چه دور بودن از تهران هنگام کار بسیار سخت است، اما من با خیال راحت و بدون هیچ تعلق خاطری کار کردم و باید بگویم همه این اتفاقات در کنار هم است که نتیجه اش می‌شود یک کار موفق که می‌تواند بهترین سریال ماه مبارک رمضان لقب بگیرد. شک نداشته باشید که تنش موجود در هر کار نتیجه‌اش جلوی دوربین دیده می‌شود.

–برویم سراغ سریال «میلیاردر» و دومین همکاری تو با علیرضا امینی در نقش «تیرداد»؛کاراکتری که اصولاً جدا از تمام شخصیت‌های این قصه است و کلاً مسیر خودش را می‌رود؟

– (می‌خندد) خیلی خوشحال هستم که سریال‌ها را دقیق دنبال می‌کنی، دیده‌ای برخی‌ها بدون اینکه سریال را ببینند مصاحبه می‌کنند! همانطور که گفتی این دومین تجربه همکاری من با علیرضا امینی است. پیش از این هم قرار بود ما یکی – دو کار دیگر هم با هم داشته باشیم که هر بار به دلایلی این اتفاق رخ داد. علیرضا امینی بسیار کارگردان خوبی است و شناخت خیلی خوبی از او دارم. اصولاً بازیگر با کارگردانی که کارش را بلد باشد، خیلی راحت می‌تواند کار کند. به خصوص وقتی یک سریال روتین است و سختی‌های خاص خودش را دارد. علیرضا کارش را خیلی خوب بلد است و تو سرکار او می‌دانی چه می‌کنی!

–تو با زامیاد سعدوندیان نیز سابقه چند پروژه همکاری داری. راجع به شخصیت «تیرداد» و خصوصیات شخصیت چقدر با هم تعامل داشتید؟

– زامیاد بسیار نویسنده خوبی است و من از چند تجربه همکاری با او بسیار از کارش راضی هستم و از قلمش لذت می‌برم. زامیاد در مقام نویسنده در خصوص نقش کمک بسیاری به من کرد که خود علیرضا امینی هم فاکتور‌های جذابی را به نقش اضافه کرد، به نظرم مثلث بسیار خوبی تشکیل شد که در رسیدن به نقش بسیار کمک حال من بود. نقش تیرداد در فیلمنامه اولیه پرداخت خیلی خوبی نداشت، اما در بازنویسی‌های متعدد کم کم درآمد و به آنچه شما می‌بینید رسیدیم. ضمن اینکه باید بگویم پس از شمس‌العماره این دومین تجربه همکاری من با آقای عباسی‌زاده بود که به اعتقاد من پشت صحنه بسیار خوبی را برای این کار تدارک دیدند. تعامل و ترکیب یکسری با تجربه و جوان‌تر‌ها در این سریال بسیار جواب داده و به نظرم به کار کمک به سزایی کرده است. تیم متفاوت جلوی دوربین این کار هم در فاصله گرفتن از کلیشه‌ها تأثیر بسیاری داشته، چرا که می‌بینید در اکثر مجموعه‌های تلویزیون ما یک سری بازیگر مشخص و ثابت حضور دارند که برای مخاطب هم آن تیم تکراری پس از مدتی جذابیت‌شان را از دست می‌دهند.

— “تیرداد” در ابتدای سریال با چند پلان مختلف اینگونه معرفی شد که اصولاً شخصیتی متفاوت با دیگر اعضای خانواده‌اش به لحاظ ذهنی و حتی اخلاقی است. با گذشت زمان حتی او را کاراکتری متفاوت نسبت به اعضای آن شرکت دیدیم و دیگر همین تکرار شد. آیا قرار نیست او خودش دارای قصه‌ای شود و حضوری مؤثرتر با توجه به استارتی که داشت به خود بگیرد؟

– این کاراکتر به همین خصوصیات تعریف شد و من هم از این ویژگی‌ها در برخورد با شخصیت‌های مختلف به خصوص «بهمن» راضی هستم. هر چه سعی کنم در طول کار این شخصیت را بی‌خیال‌تر و خونسردتر نشان بدهم و به قول تو مسیر خودش را با فاصله از افراد دیگر خانواده طی کند موفق بوده‌ام و…

–و بالاخره از «تیرداد» چه خواهیم دید؟

– شاید در فصل دوم سریال تیرداد هم با قصه‌ای تأثیرگذارتر بیاید. من اصولاً با نویسنده در این باره صحبت نمی‌کنم، چون معتقد هستم این کار حرفه‌ای نیست. اما در کل فکر می‌کنم داستان شاپور دوست خیالی «تیرداد» قابل کار باشد.

–با پایان این سریال تا شروع فصل بعد می‌روی سر فیلم سینمایی؟

– بله، باید کار کرد اوضاع مالی خراب است.

–تو که الان سه سریال در حال پخش داری. مگر می‌شود اوضاع مالی خوب نباشد؟

– تو را به خدا این حرف را نزن! اصلاً از زبان من بنویس از پارسال تا به حال چهار چک من از چهار سریال مختلف پاس نشده است.

–پس چرا اینقدر از تهیه‌کننده‌ها تعریف و تمجید می‌کنی؟

– (می‌خندد) چه بگویم! باور کن این روزها با ترس و لرز بسیار قرارداد می‌بندم. باور کن چک تهیه‌کننده‌های بسیار بزرگی الان دست من است. چه بگویم! معضل ما امروز گرفتن قسط آخر است.

–قسط آخر را که می‌گویند مثل مهریه است چه کسی گرفته و چه کسی داده…

– (می‌خندد) راست گفتی همین طور است. اوضاع بسیار وخیم است. اوایل سال که افتضاح بود خدا را شکر یک مقدار در نیمه دوم سال اوضاع بهتر شده است. امیدوار هستم وضعیت بهتر بشود تا اهالی سینما از این بیکاری دربیایند یک عده زن و بچه‌دار هستن، گرفتار هستند اجاره خانه می‌دهند، چگونه با این وضعیت کاری می‌توانند از پس خرج و مخارج زندگی‌شان بر‌آیند؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=56142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]