3

در صورت داشتن شکایت ،توبیخ می‌کنیم

  • کد خبر : 56698
  • ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: نباید خانواده‌ها به اجبار و خارج از حد متعارف، مجبور به پرداخت وجوهی به مدرسه شوند و در صورتی که چنین مواردی باشد، پیگیری می‌کنیم و این افراد توبیخ می‌شوند.

خبرگزاری فارس: ممنوعیت اخذ وجوه اجباری و خارج از حد متعارف در مدارس/ توبیخ می‌کنیم

سیدعلی یزدیخواه، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص گلایه برخی خانواده‌ها از اخذ اجبار وجه در مدارس اظهار داشت: خانواده‌ها شکایات خود را در خصوص اخذ اجباری وجه به بازرسی آموزش و پرورش اطلاع دهند تا از طریق مناطق و استان پیگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اخذ وجه در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس ممنوع است و به شدت برخورد می‌شود، گفت: در طول سال تحصیلی و از نیمه دوم مهرماه که انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه با انتخاب خانواده‌ها شکل می‌گیرد، این انجمن در تعامل با مدرسه می‌تواند برای بهبود شرایط مدرسه کمک‌های داوطلبانه دریافت کند.

* اخذ کمک مالی از خانواده‌ها نباید به اجبار و خارج از حد متعارف باشد

یزدیخواه ادامه داد: نباید خانواده‌ها به اجبار و خارج از حد متعارف، مجبور به پرداخت وجوهی به مدرسه شوند و در صورتی که چنین مواردی باشد، پیگیری می‌کنیم و این افراد توبیخ می‌شوند.

وی با بیان اینکه معتقدم در صورتی که مدرسه‌ای از نظر مالی مشکل حادی دارد، آموزش و پرورش موظف است که به آن مدرسه کمک کند، افزود: در رابطه با هوشمندسازی مدارس در صورتی که در قالب کمک‌های داوطلبانه باشد، مانعی ندارد.

* اختصاص ۲،۵ میلیارد تومان به هوشمندسازی مدارس تهران

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه هوشمندسازی در ارتقاء کیفیت آموزش تأثیر بسیاری دارد، اضافه کرد: هوشمندسازی موجب می‌شود محیط کلاس و مدرسه برای دانش‌آموزان جذاب شود و به همین دلیل آموزش و پرورش تهران طی سال‌های گذشته چند میلیارد تومان هزینه کرده است و امسال نیز ۲٫۵ میلیارد تومان به هوشمندسازی مدارس تهران اختصاص داده شده است.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=56698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر