3

توضیحات دکتر اسماعیلی درباره تحولات معاونت فرهنگی وزارت ارشاد

  • کد خبر : 57000
  • ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به تغییر و تحولات معاونت فرهنگی و احکام صادره، از تشکیل ساختار جدید برای نمایشگاه کتاب خبرداد.

علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره تغییر و تحولات اخیر در معاونت فرهنگی و احکام صادره توضیحاتی داد و اظهار داشت: تلاش ما بر این است که نمایشگاه کتاب سال آینده در خور نظام و مورد رضایت بازدیدکنندگان برگزار شود، این سخن بدین معنا نیست که نمایشگاه‌های سال‌های گذشته اینگونه نبوده، تلاش داریم با شیوه جدید وارد نمایشگاه شویم.

به گفته این مقام مسئول، از همان ابتدای امور نمایشگاه کتاب سعی کردیم ساختار را متفاوت ببینیم، ساختاری را تعریف کردیم، در این ساختار جدید سه معاونت فعالیت می‌کنند که تا یکشنبه هفته آینده احکام آن را صادر خواهیم کرد.

وی افزود: قائم مقام، مشاور برای رئیس نمایشگاه، معاونین و کمیته‌های زیر مجموعه‌ای را در نظر گرفتیم.

* مجموعه وزارتخانه ارشاد درگیر نمایشگاه کتاب می‌شوند/ خبر معاونت‌های تازه تاسیس

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت‌های تازه تشکیل اشاره و افزود: معاونت‌های تازه تاسیس علمی و فرهنگی هستند که در نمایشگاه بحث نظارت محتوایی و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی را به معنای واقعی به عهده خواهند داشت.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد ضمن بیان اینکه سعی کردیم از تمام ظرفیت‌ها بهره لازم را ببریم، اضافه کرد: قصد داریم کل مجموعه‌های وزارتخانه را درگیر نمایشگاه کتاب کنیم چرا که نمایشگاه کتاب تهران فرا ملی است و تنها به وزارت فرهنگ و معاونت فرهنگی اختصاص ندارد لذا تمام معاونت‌ها را شامل می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: در این راستا از ظرفیت تمام معاونت‌ها هم حداکثر بهره ‌را خواهیم برد.

* قائم مقام بازوی فکری رئیس نمایشگاه کتاب است

اسماعیلی در پاسخ به سوال فارس درباره انتصاب محمد عظیمی به عنوان «قائم مقام رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» توضیح داد: هنگامی که ساختار به تصویب شورای سیاستگذاری می‌رسد در این ساختار بحث‌های مختلفی به میان می‌آید، از جمله اینکه نمایشگاه قائم مقام داشته باشد یا نداشته باشد ، معاون داشته باشد یا خیر و.. در مجموع به این جمع‌بندی رسیدیم که ضرورت دارد که «قائم مقام رئیس بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» منصوب شود زیرا رئیس نمایشگاه قطعا بازویی فکری قوی و اجرایی می‌خواهد تا بتواند نقش رئیس نمایشگاه را بازی کرده و موضوع ملاقات‌ها، برنامه‌ریزی‌ها تشکیل جلسات، هماهنگی واحدها و… را منظم پیگیری کند.

* توضیحات پیرامون رضوانی و امیرزاده/ رضوانی پیش از بنده در پی بازنشستگی بود

اسماعیلی درباره جایگزینی همایون امیرزاده به جای داریوش رضوانی به عنوان مشاور جدید اجرایی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: بطور کلی هر نوع تغییر و تحولی اگر بر مبنای یک پایه منطقی صورت گیرد قطعا باعث رشد و تعالی و پیشرفت هر سازمان و واحدی خواهد شد، این تغییرات هم طبیعی است، تا بتوانیم با انسجام بیشتر امور را پیگیری و مجموعه را با انگیزه و توانمندی بیشتر درگیر کنیم تا کارها پیش روند؛ آقای رضوانی هم پیش از آمدن بنده و مدتها قبل موضوع بازنشستگی خود را جدی دنبال می‌کردند اما ما هم مخالفت می‌کردیم، نهایتا به این جمع‌بندی رسیدیم که این اتفاق رخ دهد و آقای امیرزاده انتخاب شدند، آقای همایون امیرزاده تا پیش از این مدیرکل استان بوده و با سیستم آشناست، او دارای تحصیلات عالی است و در حال حاضر هم معاون اداره کل اداره کل امور استان‌ها، هماهنگی امور استان‌های معاونت و سال گذشته هم مسئول غرفه ربع قرن جهاد فرهنگی بودند و آشنایی کامل به سیستم وزارتخانه، اداری و نمایشگاه بین‌المللی کتاب دارند، انشالله منشا خیر باشند.

* مسئولیت کارگروه کاغذ بر عهده امیرزاده است/ مجموعه انتظارات در حکم آمده

این مقام مسئول در معاونت فرهنگی در پاسخ به این سوال فارس که ظاهرا تمام امور مربوط به کارگروه کاغذ پس از آقای رضوانی به آقای امیرزاده محول شده، در این باره توضیح دهید، اظهار داشت: تمام وظایفی که در حکم آقای امیرزاده به آنها اشاره شده مجموعه انتظارات است که امیدوارم ایشان بتوانند با یک برنامه‌ریزی خوبی امور را دنبال کنند.

* توضیحات اسماعیلی درباره سرپرستی و حکم معاونتش

اسماعیلی در پاسخ به اینکه در راستای این تغییر و تحولات حکم سرپرستی شما به معاونت ارتقاء نخواهد یافت، گفت: خیلی نگران این بحث‌ها نباشید، بنده همواره سرباز نظام هستم.

وی در پایان پیرامون انتصاب مسئول دبیرخانه نمایشگاه کتاب، آن را به هفته آینده موکول کرد.

بر اساس این گزارش، طی هفته جاری طی احکامی جداگانه «احمد علمشاهی» مدیرکل جدید دفترامور چاپ وزارت ارشاد شد، در حالی که «یوسف افراش» تنها دو هفته بود که در سمت جدید خود منصوب شده بود و پیش از آن به عنوان سرپرست فعالیت می‌کرد؛ «همایون امیرزاده» جایگزین «داریوش رضوانی» در مشاور اجرایی معاونت فرهنگی شد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=57000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر