3

کیفرخواست پرونده اتهامی مهدی هاشمی صادر شد

  • کد خبر : 57069
  • ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۸

دادستان تهران اعلام کرد: کیفرخواست پرونده اتهامی مهدی هاشمی صادر شده و این پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد.

عباس جعفری دولت آبادی ضمن بیان این مطلب گفت: این کیفرخواست مشتمل بر ۱۲۵ صفحه با ۱۲ عنوان اتهامی است.

دادستان تهران افزود: پرونده عامل حمله به شهروندان تهرانی در خیابان شهید مدنی نیز با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به دادگاه ارسال شد.

وی اضافه کرد: حدود دوماه پیش فردی به نام ح . ک در خیابان شهید مدنی با چاقوی قصابی ۱۱ شهروند تهرانی را مورد حمله قرار داده بود که در اثر آن یک نفر از مجروحان به نام علیقلی علی یاری بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد. متعاقبا متهم یاد شده که پس از ارتکاب جنایت به منزل یکی از اقوام خود رفته و با تعویض لباس و دورانداختن چاقوی ارتکاب جرم به شهرستان قم متواری شده بود دستگیر و پس از انتقال به تهران به ارتکاب جرم اعتراف کرد و چاقوی مذکور نیز که از آن بعنوان ابزار جرم استفاده شده بود با راهنمایی متهم کشف گردید.

دادستان تهران گفت: بازپرس پرونده در ادامه متهم را جهت بررسی روانی به کمیسیون روانپزشکی معرفی کرد که از نامبرده در طی مدت یاد شده چندین آزمون روانپزشکی و روانشناختی بعمل آمد و حتی برای مدتی نیز جهت تست های روان درمانی در یکی از مراکز تخصصی روانپزشکی تهران بستری گردید که نهایتا کمیسیون پزشکی حدود یک هفته قبل اعلام کرد متهم در حال حاضر و نیز در حین ارتکاب جرم از سلامت روحی و روانی برخوردار بوده است.

جعفری دولت آبادی افزود: پس از وصول گزارش کمیسیون پزشکی بازپرس پرونده با توجه به اقدام متهم در حمله به شهروندان با استفاده از سلاح سرد و ایجاد رعب و وحشت در جامعه برای وی به اتهام محاربه قرار مجرمیت صادر کرد که نهایتا منجر به صدور کیفرخواست گردید.

وی ادامه داد: اولیای دم شهروند تهرانی که در این حادثه به قتل رسیده است تقاضای قصاص متهم را کرده اند و رسیدگی در خصوص اتهام دیگر متهم مبنی بر ضرب و جرح ده شهروند دیگر تهرانی نیز همچنان ادامه دارد.

جعفری دولت آبادی در ادامه با اشاره به سیاست دادستانی تهران در برخورد قاطع با مجرمان حرفه ای افزود: در حال حاضر ۱۶۸ نفر از این قبیل متهمان با دستورات قضایی توسط قضات دادسرای عمومی تهران و نیز همکاری نیروی انتظامی دستگیر و در بازداشت بسر می برند و رسیدگی به جرائم آنان با سرعت و قاطعیت در حال انجام است.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=57069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر