1

اپوزیسیون تشخیص درستی درباره فرهنگ مذهبی مردم ندارد

  • کد خبر : 57099
  • ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۹:۰۴

«اپوزیسیون تشخیص درستی درباره فرهنگ مذهبی مردم ندارد و به همین دلیل در جو مصنوعی خودش گرفتار می شود».

پایگاه اینترنتی گروهک ملی-مذهبی که توسط شماری از پناهندگان این گروهک به فرانسه فعالیت می کند، تحلیل فوق را در واکنش به خبر مشایعت گسترده ضریح حرم مطهر امام حسین(ع) منتشر کرد. این ضریح چند هفته قبل با استقبال گرم مردم، از شهرهای مختلف کشورمان عبور کرده و سرانجام به کربلای معلا رسید.
پایگاه گروهک ملی-مذهبی درباره این استقبال کم نظیر نوشت: اکثر مردم شهرهای مختلف ساعت قبل آمدن ضریح امام حسین[ع] منتظر آمدن آن می ماندند. آنها این کار را ثواب می دانستند. براین اساس اپوزیسیون ما باید قبل از هر کاری تیپ فرهنگی توده مردم یا روح غالب فرهنگی جامعه را بشناسند زیرا اگر روح غالب فرهنگی جامعه خود را نشناسند یا تشخیصی درست نداشته باشند در جو مصنوعی خودشان گرفتار می شوند و سخنان یا تحلیل هایی مطرح می کنند که از واقعیت ویژگی های مردم و جامعه بدور است و هیچ گونه فونکسیون اجتماعی در برنخواهد داشت. اپوزیسیون باید با مشاهده این وضعیت بفهمد که روح غالب فرهنگ مردم مذهبی است. مذهبی که تاریخ و حوادث و زیربنای اخلاقی و حساسیت جامعه اش را ساخته است. آن ها اگر می خواهند تغییری در جامعه به وجود آورند باید از مذهب آغاز کنند. این چنین است که اپوزیسیون ایران چه بخواهند و چه نخواهند، چه بپذیرند و چه نپذیرند و چه دوست داشته باشند و چه دوست نداشته باشند؛ باید این حقیقت را بپذیرند.
این سایت اینترنتی سران برخی گروهک ها را برج عاج نشین توصیف کرد و نوشت: «این مسئله آدم را یاد کتاب شازده کوچولو می اندازد که در سیاره ششم با جغرافیدانی برخورد می کند که کتاب های بزرگ می نوشت اما از چند قدم آن طرف تر خود بی اطلاع بود!».

کیهان

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=57099

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]