1

رقص کبوتر برای برقراری صلح +تصاویر

  • کد خبر : 58995
  • ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱

مردم شبه قاره هند از دیرباز علاقه زیادی به نگهداری پرندگان خانگی دارند و مسابقات کبوتران نامه بر در پاکستان هر ساله بسیاری از دوستداران پرورش گونه‌های نادر کبوتر را به این کشور می‌کشاند.

مردم شبه قاره هند از دیرباز علاقه زیادی به نگهداری پرندگان خانگی داشتند و در بیشتر خانواده‌ها پرندگانی چون طوطی و کبوتر مانند یکی از اعضای خانواده محسوب می‌شد.

مردم پاکستان ایام فراغت خود را به نگهداری از پرندگان و شرکت دادن این حیوانات در مسابقات مختلف صرف می‌کنند.

بعد از تقسیم هند به کشورهای مختلف از جمله پاکستان این فرهنگ کمرنگ‌تر شد اما از بین نرفت.

بیشتر مردمی که از هند به پاکستان مهاجرت کرده بودند سعی می‌کردند با اقوام خود، در ان طرف مرز ارتباط برقرار کنند اما اوضاع طوری بود که نمی‌توانستند با آشنایان خود ارتباط برقرار کنند.

مهاجرین حیوانات مورد علاقه خود را با خود همراه آورده بودند اما هیچیک از این حیوانات قادر نبودند به سرعت خود را به آن طرف مرز برسانند و نقش پیام‌رسان را بازی کنند به جز کبوتر که از این قائده مستثنی بود و به همین علت استفاده از کبوتر برای پیام‌رسانی به عنوان سریعترین و با صرفه ترین راه برقراری ارتباط بین مردم هند و پاکستان متداول شد که این روند همچنان ادامه دارد.

چندی پیش پلیس هند یک کبوتر را به اتهام ماموریت جاسوسی برای پاکستان در حبس نگاه داشت.

ماجرا از این قرار بود که یکی از ساکنان محلی استان پنجاب هند که در مرز پاکستان است این کبوتر را یافت و آن را به پاسگاه پلیس تحویل داد.  این کبوتر حلقه‌ای بر پایش بسته شده و یک شماره تلفن پاکستانی و آدرس نیز با رنگ قرمز بر روی بدنش نوشته شده است.

هندی‌ها بیان کردند این کبوتر احتمالا با پیامی از پاکستان در خاک هند نشسته است با این حال هیچ ردپایی از یک یادداشت یافت نشده است. به مقامات پلیس پاکستان دستور داده شده است هیچ کس حق دیدن این کبوتر را ندارد. این کبوتر به لحاظ پزشکی مورد معاینه قرار گرفته است و مدتی زیر نظر پلیس نگهداری شد.

همچنین علاقه مردم پاکستان به کبوتران نامه سبب شد هر ساله مسابقات محلی برای انتخاب زیباترین و تیز پرواز ترین کبوتر در این کشور برگزار شود.

مسابقات کبوتران «نامه بر» در پاکستان هر ساله بسیاری از دوستداران پرورش گونه‌ای نادر کبوتر را به این کشور می‌کشاند.

کبوتران نامه بر از مشهورترین انواع کبوتر هستند که نمونه‌ای از آن از لحاظ جثه بزرگ تر از کبوتران خانگی دارد است و پاهای بزرگ و قرمز شفاف از ویژگی‌های خاص این نوع است که رفته رفته در خطر انقراض قرار گرفته‌ است.

گونه دوم کاملاً شبیه به کبوتران وحشی است که بر اثر آموزش توانایی دارد که دو نقطه جغرافیایی را از یاد نبرد.

پاکستان به داشتن کبوترهای نامه بر که قادرند تا ۹۰ کیلومتر در ساعت پرواز کنند، شهرت دارد. ارزش هر یک از این کبوترها حدود دو هزار دلار است و افراد زیادی در این کشور به پرورش و خرید و فروش این پرندگان مشغولند.

دوستداران و پرورش دهندگان کبوتر در سراسر جهان امیدوارند بتوانند مسابقه‌ای بین‌المللی و بزرگ در پاکستان برگزار کنند.

این دوستداران امیدوارند بتوانند مسابقه‌ای با هدف شناسایی انواع گونه‌های کمیاب کبوتر که شبه قاره هند به داشتن این نوع کبوترها معروف است، برگزار کنند.

با وجود سرمای شدید در پایتخت پاکستان، پرورش دهندگان کبوتر بویژه کبوترهای معروف به “نامه بر”، بار دیگر مسابقات محلی برای انتخاب بهترین کبوتر را در اسلام‌آباد و سایر شهرهای بزرگ چون لاهور برگزار کردند، توقع می‌رود این مسابقات در ابعاد بزرگتر و به صورت جهانی برگزار شود.

پرورش دهندگان کبوتر در سراسر جهان معتقدند شبه قاره هند دارای بیشترین نسل کبوترهای نادر و در حال انقراض است بنابران این مسابقات باید، در پاکستان برگزار شود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=58995

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]