3

کشور چنگیزخان مغول و اسب هایش!+تصویر

  • کد خبر : 59048
  • ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۷

مغولستان دارای اقتصاد کشاورزی بوده، و صادرات آن شامل: گندم، جو، سیب زمینی، اسب و گاو است. ذخایر زیرزمینی آن نفت، سنگ آهن، طلا، مس و روی (قلع) است. مس یکی از کالاهای اصلی صادرات می ‏باشد.

ایرانیان از مغول ها هیچ خاطره خوبی ندارند، بهترین تعبیر در مورد حمله چنگیزخان(تموچین) و یاران درنده خویش همان بود که مورخی نوشت:« آمدند و کندند و سوختند و کشتند و بردند و رفتند»! اما مغولستان شاید در نتیجه همان جنایت هاست که هیچوقت “کشور” نشد و بیشتر به بیغوله ای نیمه آباد در برهوت شبیه ماند!

 

مغولستان تنها با روسیه و چین مرز دارد و با وجودی‌که نوزدهمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است با جمعیت ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار نفری اما کم‌تراکم‌ترین کشور جهان از نظر جمعیت به‌شمار می‌آید.مغولستان دارای اقتصاد کشاورزی بوده، و صادرات آن شامل: گندم، جو، سیب زمینی، اسب و گاو است. ذخایر زیرزمینی آن نفت، سنگ آهن، طلا، مس و روی (قلع) است. مس یکی از کالاهای اصلی صادرات می‏باشد.

این کشور کمتر ناشناخته و گم شده در جغرافیا اما بکر و پر از مناظری است که بیشتر به کار فیلم های سینمایی می آید. این عکس زیبا از اسب های پونی را “دن تارمی” برای نشنال جئوگرافیا گرفته است.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=59048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر