3

بازگشایی مرز رسمی پرویزخان برای صادرات کالا

  • کد خبر : 59128
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲

فرماندار قصرشیرین از بازگشایی مرز رسمی پرویزخان برای صادرات کالا به کشور عراق با توجه به ظرفیت پذیرش طرف عراقی خبر داد.

 

حسین پروین اظهار داشت: صادرات کالا از مرز پرویزخان پس از آنکه ظرفیت پذیرش طرف عراقی جواب‌گوی حجم بالای صادرات میوه و تره‌بار از سوی تجار ایرانی نبود، متوقف شد و بیش از ۲ هزار کامیون حامل کالای ایرانی در این مرز موفق به تخلیه و صدور محموله‌های خود نشدند.

براساس گزارش فرمانداری، پروین افزود: با توجه به وضعیت آب و هوای مناسب این شهرستان و ظرفیت‌های لازم برای تسهیل و تسریع در سهولت صادرات کالا به عراق از مرز پرویزخان، در روزهای اخیر حجم ترانزیت و صادرات کالاهای ایرانی از این مرز افزایش یافته، که مشکلاتی را در این خصوص به وجود آورد.

وی با اشاره به متوقف شدن صادرات کالا به کشور عراق، تصریح کرد: ظرفیت طرف عراقی جواب‌گوی حجم بالای صادرات میوه و تره‌بار کشورمان از مرز رسمی پرویزخان نبود، لذا بسیاری از کامیون‌های حامل این محموله‌ها در این منطقه مرزی متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای صادرات این کالاها اندیشیده شد، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد با افزایش نیروهای مستقر در گمرک پرویزخان و افزایش ساعات کاری برای ترخیص و صدور مجوز صادرات کالا، فعالیت‌های گسترده‌ای برای روان‌سازی امر صادرات در این مرز رسمی از ساعت هفت صبح هر روز آغاز شود.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که تجار و پیله‌وران ایرانی باید حداکثر ۳۰۰ کامیون حامل میوه و تره‌بار را وارد این مرز رسمی کنند، افزود: این تصمیم پس از بررسی وضعیت طرف عراقی و شرایطی که در میان آن‌ها برای پذیرش کالاهای ایرانی بخصوص تره‌بار وجود دارد، اتخاذ شد.

وی جلوگیری از ورود افراد متفرقه به داخل بازارچه مرزی پرویزخان، عدم به کارگیری کارگران غیرساماندهی شده در امر تخلیه میوه و تره بار و برخورد با پیله‌وران و تجار متخلف در این خصوص، بازنگری در رابطه با نوبت‌دهی کالا، پذیرش کامیون‌ها بعد از میدان ورودی شهر قصرشیرین برای نوبت‌دهی برای ترخیص کالا به‌منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک و بی‌نظمی در بازارچه و مسیر جاده کمربندی از تصمیمات این جلسه است.

پروین با تقدیر از ماموران پلیس راه قصرشیرین که در چند روز اخیر کار کنترل و ساماندهی وسایل نقلیه سنگین و سبک در محورهای منتهی به مرز رسمی پرویزخان بخصوص جاده کمربندی را بر عهده داشتند، بر همکاری دستگاه‌های مستقر در مرز با پلیس راه و مرزبانی با هدف ساماندهی و حاکم شدن نظم در این مرز و روان‌سازی امر صادرات تاکید کرد.

فرماندار قصرشیرین همچنین از خرید ۲ دستگاه ایکس ری دستی و گسترش فضای پارکینگ برای هدایت کامیون‌ها و همچنین حفاظت از کالاهای صادراتی در این مرز خبر داد و گفت: با اجرای تصمیمات اتخاذ شده شرایط صادرات کالا از این مرز رسمی به کشور عراق به‌سرعت به روال عادی برخواهد گشت.منبع فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=59128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر