3

جرئیات اجرای حکم زورگیران+تصویر

  • کد خبر : 59130
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰

۲ زورگیر خشن تهرانی صبح امروز بر اساس حکم دادگاه انقلاب تهران، به دار مجازات آویخته شدند

 

خبرگزاری فارس: از تقاضای آب توسط متهم تا تعداد زیاد عکاسان در محوطه اجرای حکم

علیرضا مافی‌ها و محمدعلی سروری ۲ زورگیر خشن تهرانی صبح امروز در ملأعام و در حضور عده‌ای از شهروندان به دار مجازات آویخته شدند.

* در ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح امروز اولین گروه از مأموران پلیس در محل اجرای حکم واقع در خیابان ایرانشهر نبش بهشهر حاضر شدند.

* محوطه اجرای حکم اعدام از شب گذشته توسط میله‌ها و داربست‌هایی محصور شده بود تا شهروندان در پشت میله‌ها نظاره‌گر اجرای حکم باشند.

* ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح خودروی حمل جسد به همراه پزشکِ پزشکی قانونی برای تأیید مرگ محکومان به داخل محوطه اجرای حکم وارد شد.

* ساعت ۵:۵۰ دقیقه صبح خودروی حمل متهمان به همراه برخی مسئولان نظیر قضات واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران وارد محل شدند.

* تنها ۵ دقیقه بعد متهمان در میان تدابیر انتظامی از خودرو پیاده شده و به محل اجرای حکم منتقل شدند.

* با فاصله اندک از زمان پیاده شدن متهمان مجریان حکم طناب‌های سفیدرنگ مربوط به اجرای حکم را به جرثقیل‌ها نصب کرده و گره‌های مربوط به آن را بازبینی کردند.

* ساعت ۶:۰۲ دقیقه یکی از قاریان برای آغاز اجرای حکم آیاتی از قرآن مجید را برای حاضران قرائت کرد.

* ساعت ۶:۰۷ دقیقه یکی از مسئولان واحد اجرای احکام دادسرای جنایی تهران متن حکم صادرشده از سوی شعبه ۱۵ دیوان عالی کشور را قرائت کرد.

* همزمان با قرائت متن حکم صادرشده از سوی دادگاه، محکومان توسط مجریان حکم به بالای ۲ جرثقیل هدایت شده و طناب دار به گردن آنها انداخته شد.

* تنها لحظاتی قبل از اجرای حکم اعدام، محمدعلی سروری از مأموران اجرای حکم آب خواست که مأموران نیز به وی آب دادند و او هم خورد.

* ساعت ۶:۱۱ دقیقه، پس از قرائت حکم دادگاه، ابتدا محمدعلی سروری و با فاصله یک دقیقه، علیرضا مافی‌ها به دار آویخته شدند.

* ساعت ۶:۳۷ دقیقه و پس از گذشت ۲۶ دقیقه جسد زورگیران به پایین جرثقیل انتقال داده شد و پزشک پزشکی قانونی مرگ آنها را تأیید کرد.

* پس از تأیید مرگ هر دو محکوم، اجساد این افراد در کیسه مخصوص حمل جسد قرار داده شد و توسط خودروی حمل جسد از محوطه اعدام خارج شد.

* سرهنگ خانچرلی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و همچنین سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در محوطه اجرای حکم حضور داشتند.

* عده‌ای از بستگان و آشنایان محکومان نیز در محل اجرای حکم حضور داشتند که در زمان اجرا گریه کرده و با فریاد‌های خود محکومان را صدا می‌کردند.

*‌ تا لحظاتی قبل از اجرای حکم، زمینه حضور خبرنگاران و عکاسان در محوطه اجرای حکم به سهولت فراهم نشده بود اما در این میان تعداد زیادی از عکاسان رسانه‌های مختلف در محل حضور داشتند.

* با توجه به اجرای حکم در ملأعام حدود ۲ هزار نفر از شهروندان در خارج از محوطه اجرای حکم حضور داشتند و از نزدیک شاهد به دار آویخته شدن متهمان بودند.

* تعدادی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس از سرعت عمل و قاطعیت دستگاه قضایی کشور در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به زورگیران تقدیر کردند.

* عده‌ای از شهروندان نیز معتقد بودند زمانی تلاش‌های دستگاه قضا مثمر ثمر خواهد بود که برخورد با مجرمان به صورت دایمی و همیشگی باشد و در این مسیر دستگاه قضا، قاطعیت خود را حفظ کند.منبع فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=59130

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر