1

با تخلفات انتخاباتی برخورد خواهیم کرد

  • کد خبر : 59643
  • ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: آنچه می‌تواند اضطراب و نوسانات اجتماعی را به آرامش تبدیل کند، وجود قضات وظیفه‌شناس و متدین است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی اظهار کرد: در جامعه اسلامی که اداره آن باید بر اساس آموزه‌های دینی باشد بنا بر این است که در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها اضطراب و تشویش نباشد.

وی افزود: در جوامع اسلامی آنچه می‌تواند اضطراب و نوسانات اجتماعی را به آرامش و امنیت تبدیل کند قضات وظیفه‌شناس و متدین هستند. قاضی که دارای دانش توام با تقوای الهی باشد سرمایه‌ای گران‌بها است.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: رمز اینکه قوه قضاییه بتواند جامعه را از اضطراب و تشویش دور کند، این است که در درون خود اضطراب نداشته باشد که منظور صدور آرای متقن است.

رییسی خاطرنشان کرد: وقتی آرای قضایی متقن و منطبق با شرع و قانون باشد جامعه از اضطراب دور می‌شود و کارآموزان قضایی نباید به آموخته‌های فعلی خود اکتفا کنند زیرا همه ما نیازمند دانش‌های به‌روز هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه قاضی، مهندسی اجرای قانون را بر عهده دارد، گفت: گاهی در یک رای می‌توان تمام دانش و آموخته‌های قضات را مشاهده کرد.

رییسی هم‌چنین در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در جمع خبرنگاران در خصوص وظیفه قوه قضاییه برای رسیدگی به تخلفات احتمالی انتخاباتی، گفت: قانون در این زمینه وظیفه همه ما را مشخص کرده و در این راستا وظیفه دستگاه قضایی نیز مشخص است. ما به طور طبیعی برابر قانون به وظیفه‌مان که در ارتباط با رسیدگی به تخلفات است عمل خواهیم کرد.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون گزارشی از تخلفات انتخاباتی نظیر تبلیغات زود هنگام به دست شما رسیده یا خیر؟ گفت: من نشنیده‌ام که گزارشی آمده باشد.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که برخی معتقدند اصرار ماندن مرتضوی، دور زدن قانون است آیا چنین چیزی را می‌پذیرید؟ که معاون اول دستگاه قضایی پاسخ داد: دیوان عدالت اداری نتیجه را اعلام کرده است.

خبرنگار دیگری به انتصاب مرتضوی به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و خواستار توضیح شد که رییسی پاسخ داد: سخنگوی قوه قضاییه توضیحات لازم را ارائه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، صبح روز چهارشنبه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی دوره ۵۲ قم و دوره‌های ۱۲۹ و ۱۳۰ تهران با حضور معاون اول قوه قضاییه و جمعی از قضات برگزار شد و در این مراسم کارآموزان دارای رتبه‌های برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=59643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]