3

بسیاری از نخبگان کشور کارتن‌ خوابند

  • کد خبر : 60618
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰

باید شجاعت و بیان واقعیات در کنار دستاوردهای انقلاب را داشته باشیم اما بعضی‌ها بی‌انصاف بوده و گذشته را نفی می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌مدیریت اقتصاد کشور یکی از ضروریات مهم است که باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

محسن رضایی عصر دیروز یکشنبه در مسجد امیر (ع) شهرستان گرگان اظهار داشت: مسئله اقتصاد مسئله‌ای نیست که با اتوبان و سد زدن درست شود. وی با بیان اینکه رابطه پروژه‌ها را باید با اقتصاد زندگی مردم هماهنگ کرد، بیان داشت: ما می‌توانیم با سربلندی همه تحریم‌ها را پشت‌سر بگذاریم و کشور را به سمت شکوفایی رهنمون کنیم.
رضایی با بیان اینکه ایران با سه ایستگاه مختلف روبه‌رو بوده است، عنوان کرد: کشور ایران ایستگاه سیاست را گذرانده و در ایستگاه دوم که مسیر اقتدار است به دست آورده و حدود ۲۰ سال می‌شود که بین ایستگاه دوم و سوم در حال حرکت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ایستگاه سوم ایستگاه که همان اقتصاد و اخلاق است باید پیش برویم و همه دولت‌هایی که تا الان آمدند، دلسوزی کردند، نمی‌توانیم آنها را به جرم کار نکردن محکوم کرد. مسئله زندگی مردم، اقتصاد و اخلاق در جامعه حل نشده است و این مسئله زمانی حل خواهد شد که ما وارد ایستگاه سوم شویم. وی با تأکید براینکه باید جامعه اسلامی ایرانی درست کنیم، افزود: بهترین زندگی در سایه اقتصاد و اخلاق شکل می‌گیرد و ما به این سمت حرکت کرده‌ایم اما در ایستگاه سوم هنوز نتوانسته‌ایم به آن زندگی آرمانی،‌اقتصاد آرمانی و اخلاق آرمانی برسیم که اگر چنین بود این همه اعتیاد، طلاق و مشکلات در زندگی مردم وجود نداشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: باید شجاعت و بیان واقعیات در کنار دستاوردهای انقلاب را داشته باشیم اما بعضی‌ها بی‌انصاف بوده و گذشته را نفی می‌کنند. ما ایستگاه اول و دوم را بعد از ۳۰ سال گرفته‌ایم اما هنوز در ایستگاه سوم مسئله اقتصاد، اخلاق و فرهنگ درست نشده است و نباید آن را کتمان کنیم. وی با اشاره به اینکه دغدغه همراه با امید خوب است، متذکر شد: دغدغه همراه با نامیدی خطرناک است ما هنوز از خیلی مسائل عقب هستیم اما چند سال دیگر باید حرکت کنیم تا به ایستگاه سوم برسیم. پرده‌پوشی کردن، دعوا و مرافعه و منازعه علامت ناتوانی است و اگر نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم باید صادقانه آن را بیان کنیم.

رضایی با بیان اینکه تأخیر در رسیدن به ایستگاه سوم باید حل شود، متذکر شد: متأسفانه دشمنان درست از همین نقطه ضعف ما استفاده کرده و با تحریم‌های اقتصادی می‌خواهند اقتصاد ایران را به هم بریزند که نشانه‌های بی‌ثباتی در بازارهایمان نیز دیده می‌شود. ایران دارای منابع طبیعی و انسانی زیادی است که کشور ژاپن فاقد آن است و حتی از لحاظ هوش نیز به ما نمی‌رسند هرچند دیپلماسی و سیاست خارجی مهم است اما باید نقطه آغاز را از خودمان شروع کنیم.

رضایی با بیان اینکه فکر از مدیریت شروع می‌شود، ابراز داشت: ما نیاز به مدیریت جدیدی داریم که قادر باشد ملت ایران را به ایستگاه سوم برساند، تحریم‌ها را بردارد و جامعه را به سمت شکوفایی اقتصادی دعوت کند. وی با تأکید براینکه مدیریت جدید باید هر فرد را سرجای خود قرار دهد، متذکر شد: اکنون بسیاری از افراد در کشور سر جای خود قرار ندارند، بسیاری از نخبگان کارتن‌خواب هستند و در اداره امور کشور نقشی به آنها داده نشده‌ است. شرایط کنونی سخت است اما قابل عبور خواهد بود ما پیچ خطرناکی داریم که باید از آن عبور کنیم و نقطه آغاز نیز از مدیریت شروع می‌شود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60618

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]