9

معاون اقتصادی رئیس جمهور: کسری بودجه بزرگترین آسیبی که در دولت سیزدهم با آن مواجه شدیم

  • کد خبر : 361417
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه بزرگترین آسیبی که در این دولت با آن مواجه شدیم کسری بودجه دولت بود، گفت: دولت با بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شد که بخش بزرگی از این کسری در حال رفع شدن است.

افق نیوز ،محسن رضایی ظهر امروز در حاشیه کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: همین طور که در انقلاب و دفاع مقدس با یکپارچگی پیروز شدیم امروز هم برای حل مشکلات اقتصادی کشور نیاز به اتحاد داریم.

وی با بیان اینکه اقتصاد، مهمترین مسئله امروز کشور است، افزود: هم از نظر معیشت و ایجاد رفاه و بهبود زندگی مردم و هم از منظر پیشرفت کشور و رشد اقتصادی کشور، توجه به این موضوع اهمیت دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور عنوان کرد: در دولت برای تغییر وضعیت معیشت خانوارها و بهبود اوضاع اقتصادی کشور برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که تنها به مسائل روزمره اکتفا نشود. مسائل دراز مدت در کنار موارد روزمره دنبال می‌شود.
رضایی عنوان کرد: یکی از مسائل اساسی که مورد پیگیری ماست، ایجاد هماهنگی و انسجام بین دولت، مجلس، قوه قضاییه، بخش خصوصی و همه مردم است. اول باید از دولت و مجلس شروع کنیم و سپس این یکپارچگی را در بین قوه قضاییه، بخش خصوصی و حتی  سایر آحاد مردم و حتی ایرانیان خارح از کشور گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه از ایرانیان خارج از کشور می‌خواهیم سرمایه‌های فکری و مالی‌شان را وارد کشور کنند، گفت: فضا در داخل کشور به سرعت در حال تغییر است و همه زیرساخت‌های لازم برای جهش اقتصادی در ایران فراهم خواهد شد. از همه دعوت می‌کنیم با انگیزه و با شوق وارد وطن خود شوند و ان‌شاءلله کشورمان را بهتر از گذشته با هم بسازیم.
معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه بزرگترین آسیبی که در این دولت با آن مواجه شدیم کسری بودجه دولت بود، گفت: دولت با بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شد که بخش بزرگی از این کسری در حال رفع شدن است.

رضایی با بیان اینکه استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه کاملا قطع شده است گفت: همچنین درآمد‌های جدیدی تعریف شده است تا فشاری روی مردم نباشد و دولت با هزینه کردن از جیب مردم نخواهد درآمدش را تامین کند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های جدیدی هم داریم که در آذرماه به گوش مردم می‌رسد. این دیدار‌ها با کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه خواهد داشت.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=361417

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر