1

احتمال تغییرات در رویکرد اوباما با ایران وجود دارد

  • کد خبر : 60847
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۴

یکی از مشاوران ارشد دولت اوباما که در مذاکرات کشورهای ۱+۵ با ایران حضور داشته است از سمت خود انصراف داده است.

پایگاه خبری ـ تحلیلی المانیتور در گزارشی از تغییرات گسترده در رویکردهای اوباما در قبال ایران خبر داد.

این پایگاه خبری ـ تحلیلی، دلیل این تغییرات احتمالی را انصراف «گری سامور» ـ یکی از مشاوران بلندپایه اوباما در امور عدم اشاعه تسلیحات اتمی که در مذاکرات قبلی کشورهای ۱+۵ با ایران حضور داشته است، عنوان کرد.

قرار است «گری سامور» به عنوان مدیر اجرایی مرکز بلفر در دانشگاه هاروارد منصوب شود. این خبر را مرکز بلفر امروز اعلام کرده است.

«تامی ویتور» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به المانیتور گفته است: «پر کردن جای خالی او کار سختی است. ما هنوز جایگزین او را تعیین نکرده‌ایم، اما من دلم برای او تنگ می‌شود.»

المانیتور همچنین به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرده است مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ قرار است هفته آخر فوریه در قزاقستان برگزار شود.

منظور از مذاکرات ۱+۵ مذاکراتی است که بین پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بعلاوه آلمان با ایران برای حل مناقشات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا ادعا می‌کنند برنامه هسته‌ای ایران جنبه‌های نظامی داشته و در راستای تولید تسلیحات اتمی است. ایران همواره این ادعا را رد کرده و تأکید کرده است به عنوان یکی از امضاکنندگان معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی حق برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

دور قبلی مذاکرات ۱+۵ در روزهای هیجدهم و نوزدهم ژوئن در مسکو برگزار شد که در آن طرف غربی خواسته‌های نامعقولی از جمله توقف کامل برنامه هسته‌ای ایران را مطرح کرد و به همین دلیل به نتیجه نرسید.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60847

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر