1

جزیره ی زیبایی که همه ی مردم آن ماسک می زنند +تصاویر

  • کد خبر : 60867
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۵

اما با وجود خطرهای بسیار، جزیره ی میاکجیما، جاذبه ی توریستی بزرگی به حساب می آید. دیدن خانه های متروکه، ماشین های خاک گرفته، ساختمان های نیمه ذوب شده و مواجه شدن با صحنه هایی مثل عکس زیر، برای هر کسی جذاب و جالب است.

تمامی اهالی جزیره ی میاکجیما مجبورند همیشه یک ماسک ضد گاز همراه خود داشته باشند تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند. اما چرا؟
جزیره ی میاکجیما یکی از جزایر آتشفشانی ایزو است که در جنوب شرقی کشور ژاپن قرار دارد. ساکنین جزیره ی میاکجیما زندگی بسیار خطرناکی دارند. آتشفشان های این جزیره در طول یک قرن گذشته، شش بار فوران کرده اند اما مواد مذاب تنها خطری نیست که جان اهالی این جزیره را تهدید می کند. کوه های آتشفشانی جزیره ی میاکجیما همیشه، حتی زمانی که در حال فوران نیستند، مقادیر زیادی گاز سمی سولفور دی اکسید منتشر می کنند.
در سال ۲۰۰۰، فوران شدید کوه اویاما باعث شد که همه ی مردم جزیره را تخلیه کنند. این فوران با ۱۷۰۰۰ زلزله همراه بود! میزان گازهای سمی منتشر شده فوران کوه اویاما به حدی بود که برای چهار سال و نیم، ورود به جزیره ممنوع اعلام شده بود.
بالاخره در سال ۲۰۰۵ به مردم اجازه داده شد که به محل زندگی شان بازگردند. حدود ۲۸۰۰ نفر از ۳۶۰۰ ساکن اصلی جزیره تصمیم گرفتند که به شهرشان بازگردند. با این حال هنوز هم یک سوم جزیره غیر قابل سکونت است.
سال هاست که هر گونه پرواز به جزیره ی میاکجیما از طرف حکومت ژاپن ممنوع شده است. در سال ۲۰۰۵، حمل ماسک ضد گاز برای تمامی شهروندان جزیره اجباری شد. در سراسر جزیره آژیرهای خطر کارگذاشته شده اند که هنگام خطرناک شدن میزان گازهای سمی به صدا درمی آیند. پزشکان حکومت ژاپن هم همیشه ساکنین را معاینه پزشکی می کنند.
اما با وجود خطرهای بسیار، جزیره ی میاکجیما، جاذبه ی توریستی بزرگی به حساب می آید. دیدن خانه های متروکه، ماشین های خاک گرفته، ساختمان های نیمه ذوب شده و مواجه شدن با صحنه هایی مثل عکس زیر، برای هر کسی جذاب و جالب است.
بولتن
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60867

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر