مهندس جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران با بیان این مطلب، گفت: آزمون های صحه گذاری این موتور به پایان رسیده و در حال انجام کالیبراسیون نهایی است. آزمون های دوام ۴۰۰ و ۵۰۰ ساعت قطعات توربوشارژ آن تا یک هفته دیگر شروع می شود.
وی افزود: آزمون های صحه گذاری موتور توربوشارژ ای. اف. ۷ در آلمان انجام شده و با توجه به تغییرات شکل ناک و پیستون، منبع تامین این قطعات عوض شد.
مهندس نجم الدین ، میزان سرمایه گذاری لازم برای به تولیدرساندن این محصول را پنج تا شش میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: موتور توربوشارژ ای اف ۷ در اختیار آپکو قرار می گیرد و به عنوان آپشن بر روی خودروها نصب می شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: این نوع خودروها به صورت آزاد قیمت گذاری می شود و تا پایان امسال ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه خودرو با این موتور به مشتریان عرضه خواهد شدو مسوولیت تامین و تدارک کل قطعات مربوط به این خودروها بر عهده ایپکو و آپکو خواهد بود.
وی سرمایه گذاری مورد نیاز برای قالب های قطعات موتوری و توربوشارژ را بین پنج تا شش میلیارد تومان ذکر و لوله ها و اینترکولر را مهم ترین قطعات در پروژه دانست و گفت: امکان تامین قالب های مورد نیاز قطعات این پروژه در شرکت قالب های پیشرفته ایران خودرو – جی. پی. آی. وجود دارد.
شایان ذکر است موتور توربوشارژ ای اف ۷ دارای ۱۱۰ کیلووات توان و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور است.