3

از فردا قیمت دلار و سکه به شدت کاهش می یابد

  • کد خبر : 61546
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۳

به علت اشباع در معاملات ارز و سکه بازار ارز در روزهای آینده به ویژه در اسفند ماه روند نزولی را در پیش می‌گیرد.

کامران صداقت کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: برخلاف تصور عمومی که در ماههای اخیر به علت هجوم سرمایه ها به بازار ارز وسکه اتفاق افتاده به علت آنکه تقاضا برای خرید کالا بویژه کالاهای مورد نیاز از یکی دوماه قبل آغاز می شود، قیمت ارز به ویژه دلار ، روند کاهشی به خود می گیرد.

صداقت افزود: این موضوع به خاطر آنکه پاسخ مناسب ارزی در مرکز مبادلات ارزی به تقاضاهای ارزی انجام نمی شد باعث شده بود که نبض بازار ارز در ماههای اخیر در دست صرافان قرار بگیرد. پیش بینی می شود که با عمل کرد کاهشی قیمت ارز در مرکز مبادلات ارزی این روند افزایشی متوقف و قیمت دلار حدود ۱۵ تا ۲۰درصد کاهش یابد.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: روند کاهشی بازار ارز به ویژه دلار در اسفند ماه سیر جهشی به خود گرفته ضمن آنکه در حال حاضر بازار ارز حدود ۷۰۰ تومان حباب دارد. این حباب در روزهای آینده به تدریج شکسته شده و قیمت دلار به رقم ۳۲۰۰ تا ۳۵۰۰تومان برمی گردد.

صداقت عنوان کرد: اگر مرکز مبادلات ارزی بتواند با کاهش روزانه ۲درصد از ارزهای رایج مورد نیاز ارزی متقاضیان را تأمین کند به طور حتم قیمت ارز علی الخصوص دلار روند کاهشی را در بازار آزاد ادامه خواهد داد.

وی افزود: قیمت سکه و طلا هم طی امروز ۱/۵درصد روند کاهشی داشته و این روند کاهشی در بازار ارز، سکه وطلا از دو روز گذشته به ویژه دیروز آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61546

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر