2

استفاده از نیروی نظامی علیه ایران گزینه‌ای غیرقابل قبول است

  • کد خبر : 61751
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۴

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هر گونه استفاده از زور و خشونت علیه ایران را به عنوان راه حل مشکل غرب در مورد برنامه انرژی هسته‌ای این کشور «غیر قابل قبول» خوانده است.

استفاده از نیروی نظامی علیه ایران گزینه‌ای غیرقابل قبول است.”

به گزارش  پرس تی وی / صدای روسیه، لاوروف در چهل و نهمین کنفرانس امنیتی مونیخ در روز شنبه (۱۴ بهمن، ۲ فوریه) گفت: «استفاده از نیروی نظامی علیه ایران گزینه‌ای غیرقابل قبول است.»

رژیم اسرائیل به طور مکرر ایران را به دلیل برنامه انرژی هسته‌ای این کشور تهدید به حمله نظامی کرده است. امریکا، تل آویو و متحدان آنها ادعا می‌کنند این برنامه ممکن است پوششی برای یک دستور کار نظامی باشد.

موشه یعلون، معاون نخست وزیر رژیم اسرائیل در دسامبر ۲۰۱۲ گفت که امریکا خود را آماده اقدام نظامی احتمالی علیه ایران می‌کند.

ایران در نوامبر ۲۰۱۲ در نامه‌ای اعتراض آمیز به شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد که تهدیدهای اسرائیل نقض بارز بیشتر قوانین و مقررات منشور آن سازمان و اصول اساسی حقوق بین الملل در ممنوعیت هرگونه اقدام تجاوز کارانه است.

واشنگتن و اتحادیه اروپا نیز اتهامات هسته‌ای علیه ایران را دستاویزی برای اعمال تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی قرار داده‌اند.

ایران ضمن رد اتهامات می‌گوید، به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی حق استفاده استفاده از فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه ضمن انتقاد از تحریم‌های غیر قانونی و یک جانبه غرب علیه ایران، گفت این تحریم‌ها مانع حل و فصل مشکل هستند.

لاوروف گفت: «ما باید ایران را متقاعد کنیم که حرف ما تغییر رژیم نیست چرا که تحریم‌های یک جانبه ربطی به جلوگیری از تکثیر سلاح‌های اتمی ندارد و دقیقا به مسئله تغییر رژیم مربوط است. و اینگونه است که بی اعتمادی بر همه چیز چیره می‌شود.»

چین و روسیه دو کشور از ۵ کشور دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل، به طور مداوم حمایت را خود از برنامه انرژی هسته‌ای ایران ابراز کرده و با تحریم‌ها علیه این کشور مخالفت کرده‌اند.

دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه ۲۵ ژانویه گفت: «ما بارها شاهد بودیم که تحریم‌ها مانعی در مسیر ایجاد وضعیت‌های ناگوار نبوده‌اند بلکه به طور عمده به شهروندان معمولی و مردم کشور آسیب رسانده و زندگی را برای آنها غیر قابل تحمل کرده است. بنابراین تحریم‌همیشه راه خوب یا بهترین راه نیست».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61751

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر