3

اگر اخلاق منهای پیامبر خوب است پس چرا پیامبر نازل شده؟

  • کد خبر : 61889
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳

مشکل برخی از افراد با بشر بودن پیامبر(ص) است و آنها می‌گویند ما نمی‌توانیم تحمل کنیم بشری بر ما ولایت داشته باشد

افق(ofoghnews.ir) یک استاد حوزه گفت: خیلی از آن‌هایی که ادعای اخلاق می‌کنند با خدا و پیامبر (ص) مشکلی ندارند بلکه مشکل آنها با اصل اساسی اخلاق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در مراسم اختتامیه کنگره ملی پیامبر اعظم (ص) با بیان این‌ مطلب اظهار کرد: اگر اخلاق منهای پیامبر خوب است پس چرا پیامبر نازل شده؟ بشریت با پیامبر نجات پیدا می‌کند. غربی‌ها گاهی اوقات فیلم‌هایی می‌سازند که در آنها می‌گویند پیام‌آور اخلاقی هستند ولی در اصل می‌خواهند مردم پیام ناب دین را فراموش کنند. هر فیلمی که اخلاق را بیان کند دال بر این نیست که فیلم مناسب با شئونات دینی است.

وی ادامه داد: مشکل برخی از افراد با بشر بودن پیامبر(ص) است و آنها می‌گویند ما نمی‌توانیم تحمل کنیم بشری بر ما ولایت داشته باشد؛ زیرا آنها نتوانستند اصل وجودی پیامبر (ص) را درک کنند.

پناهیان در پایان گفت: چگونه باید پیامبر را بشناسیم، نیاز به یک بحث اساسی دارد. آخرین نقطه‌ای که موجب می‌شود انسان دریابد چه کسی پیامبر است قلب انسان مومن است، مثل سلمان و ابوذر فارسی. اگر کسی پاکی قلب داشته باشد و در اوج لطافت روحی به سر ببرد می‌تواند در زمان پیامبر و بعد از آن به او ایمان بیاورد؛ چرا که پیامبران الهی تاج بر سر ندارند. این قلب انسان‌هاست که گواهی می‌دهد چه کسی پیامبر است.

در ادامه‌ این مراسم، نادر طالب‌زاده با اشاره به سخنان پناهیان گفت: من در زمان انقلاب فهمیدم که چگونه می‌توان امام را شناخت.

این کارگردان سینما در ادامه با بیان این‌که «ایران در یک فرصت تاریخی به سر می‌برد که قطب دین و اخلاق به شمار می‌آید» خاطرنشان کرد: ایران قطب دنیاست. به گونه‌ای شده که حتی منتقدین هالیوود اگر می‌خواهند صحبتی داشته باشند باید به تهران بیایند.

وی در ادامه با بیان این‌که «آنها می‌خواهند فلسفه‌ اسلام را زیر سوال ببرند» گفت: انقلاب اسلامی ایران مورد توجه همگی قرار گرفته است و آنها هرچقدر می‌خواهند این تب و تاب را کم کنند نمی‌توانند. مردم ایران بهترین مردم هستند و با شناخت ولایت و گوش به فرمان بودن ولایت، تحریم‌ها را از بین می‌برند.

طالب‌زاده در پایان گفت: هر حادثه‌ای که برای ایران پیش می‌آید تکلیف مردم را سنگین‌تر می‌کند. هر روز که می‌گذرد یک برگ جدیدی از انقلاب ورق می‌خورد. آنها می‌خواهند با تحریم‌ها ایران را سست کنند ولی نمی‌دانند که این تحریم‌ها باعث می‌شود ایران موفق‌تر شود.

در ادامه‌ این مراسم، مجید مجیدی کارگردان فیلم حضرت محمد (ص) با بیان این‌که «یکی از مشکلات امروزه جامعه‌ ما حاکی از بی‌اخلاقی است» گفت: ما در جامعه در تمام حوزه‌ها و افراد جامعه از بی‌اخلاقی رنج می‌بریم و در این رابطه آسیب‌پذیر هستیم. ما باید ببینیم چقدر در جامعه توانسته‌ایم آموزه‌های دینی را پیاده کنیم. اگر مشکلات جامعه را نگاه کنیم متوجه می‌شویم که نجات بشریت در اخلاق و یکی از صفات پیامبر «رحمت للعالمین» بودن پیامبران است. ما در جامعه و دانشگاه روی اخلاق خیلی کار نکرده‌ایم و نیاز داریم که روی این اسلام‌ستیزی غرب کار علمی داشته باشیم. ما همواره باید به دنبال حقیقت باشیم و بتوانیم اخلاق نیکوی پیامبر (ص) را در تمام زندگی رواج دهیم.

در پایان مراسم، با حضور شرفخانی معاون سازمان اوقاف تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و میرلوحی دبیر علمی کنگره، نادر طالب‌زاده، مجید مجیدی و حاتمی معاون حقوقی امور خیریه در مجلس با اهدای جوایز به آثار تلویزیونی هنری و رتبه‌های نخست رشته‌های مختلف قرآنی تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر