به گزارش ایکوپرس ، مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درمحصول و کیفیت با بیان این مطلب گفت : راه ورود به بازار های جهانی ، همکاری تنگاتنگ دولت و صنعت ، خودرو ساز و دانشگاه است و این نیاز بیش از هر زمان دیگر ی یک ضرورت اجتناب نا پذیر است .
وی اظهارداشت :مدل های مختلفی درهمکاری دانشگاه و صنعت برای دست یابی به تکنولوژی هایی که منجر به رشد اقتصادی می شود ، وجود دارد و این روند جدید نیازمندیک تعامل رو به گسترش بین صنایع خودرو سازی کشور و مراکز دانشگاهی است .
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو ، انجام تحقیق به صورت پایان نامه های دانشجویی ، استفاده از پارک های فنی علمی و ایجاد انستیتو های مشترک بین دانشگاه های معتبر و صنایع پیشرفته را از مدل های کاربردی همکاری مختلف دانشگاه و صنعت عنوان کرد .
وی عامل موفقیت در بازار های جهانی را کوتاه کردن چرخه نوآوری درمحصول و فرآیند ها عنوان کرد و اظهارداشت : ایران خودرو برای جهانی شدن نیازمند است که چرخه نوآوری در محصول و فرآیند آن را به عنوان یک اولویت دنبال کندودراین راستا فعالیت مشترکی با خودرو سازان معتبر انجام داده است .
سلیمانی اضافه کرد : برای کوتاه کردن چرخه نوآوری محصول ، همکاری نزدیکی را با دانشگاه ها شروع کرده ایم و استفاده از پتانسیل مراکز تحقیقاتی بین المللی با عث می شود زمان نوآوری محصولات آینده کوتاه تر شود و این گام مثبتی برای جهانی شدن است .
وی اظهارداشت : درنوآوری فرآیند ، تکیه ایران خودرو برای کوتاه کردن چرخه ، جذب فن آوری های پیشرفته درهمکاری های مشترک با خودرو سازان معتبر جهان است.
سلیمانی تاکید کرد : مدیریت برنامه ریزی تکنولوژی در سازمان می تواند موجب کوتاه شدن چرخه فروش و افزایش سود آوری شرکت درمقایسه با رقبا شود .
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو افزود : ایران خودرو همواره تلاش کرده از تجارب علمی دانشگاهیان نهایت بهره را درطراحی و تولید خودرو ببرد .