1

رقیب بی چون و چرای آمریکا کیست؟

  • کد خبر : 62564
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۷

دشمنان در این اندیشه هستند که از طریق فشارهای اقتصادی ملت ایران را از انقلاب ناامید کنند هرچند مردم ما بسیار آگاه و فهیم بوده و با وجود گرانی و تورم با نگاه کلان به مسائل سیاسی و اجتماعی هیچ‌گاه کاری نمی‌کنند که موجب خوشحالی دشمنان شود و آن‌ها باید این آرزو را با خود به گور ببرند.

امام جمعه قم گفت: مردم ما بسیار آگاه و فهیم بوده و با وجود گرانی و تورم با نگاه کلان به مسائل هیچ‌گاه کاری نمی‌کنند که موجب خوشحالی دشمنان شود و آن‌ها باید این آرزو را با خود به گور ببرند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به حضور مردم ایران در جریان انقلاب و سرنگونی طاغوتی ضد دین اظهار کرد: انقلاب اسلامی ریشه در بعثت پیامبر(ص) و معارف تربیتی ایشان و ائمه اطهار(ع) دارد.

وی با طرح این سئوال که امروز چه کاری برای تداوم ارزش‌های انقلاب ضروری‌تر است افزود: بخشی قابل توجه از آموزه‌های تربیتی اسلام از طریق معرفی الگو توسط خداوند صورت گرفته و در این میان دو پیامبر اولوالعزم یعنی حضرت ابراهیم(ع) و حضرت محمد(ص) مورد تاکید بیشتری قرار گرفته‌اند.

حضرت محمد(ص) الگوی کامل بشریت تا پایان جهان است

امام جمعه قم با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) تا روز قیامت برترین و کامل‌ترین الگوی بشر خواهند بود گفت: ایشان دارای شرح صدر فراوانی بودند و هیچ‌گاه عملی از ایشان سر نزد که اسباب شادی دشمنان را فراهم سازد.

رعایت انصاف شاخصه انقلاب اسلامی است

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به دنبال تداوم راه پیامبر و اهل بیت است و برای این منظور همه اقشار به ویژه مسئولان و مدیران کشور باید از شرح صدر لازم برخوردار باشند و لازمه آن رعایت انصاف در همه امور است زیرا منصف بودن جزو شاخصه‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) دارای چهار ویژگی شاخص بودند عنوان داشت: اخلاق خوب، حلم و بردباری، نیکی به خویشاوندان و رعایت انصاف در همه شرایط جزو خصوصیات اخلاقی ایشان محسوب می‌شد و در روایتی از پیامبر(ص) آمده است که اگر فردی این ویژگی‌ها را داشته باشد شبیه‌ترین مسلمانان به من خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: اکنون که در آستانه انتخابات هستیم همه گروه‌ها به ویژه کسانی که نامزد این انتخابات خواهند شد باید انصاف را در همه امور رعایت کنند.

وی در خطبه دوم نماز فرا رسیدن ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: باید دستاوردهای انقلاب را بار دیگر مرور کنیم زیرا حقیقت این است که ملت ایران توانست با انقلاب خود رژیم ضد خدا و ضد دین شاهنشاهی را سرنگون کند.

انقلاب اسلامی روحیه خودباوری مردم را تقویت کرد

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران برای مردم استقلال، آزادی، عزت و عظمت را به ارمغان آورد؛ روحیه خودباوری مردم که در زمان رژیم گذشته از دست رفته بود پس از انقلاب تقویت شد و پیشرفت کنونی ایران نیز حاصل همین روحیه است به طوری که امروز دانشمندان ایرانی در عرصه‌های مختلف می‌درخشند.

ایران اسلامی رقیب بی چون و چرای آمریکاست

خطیب نماز جمعه قم ایران اسلامی را رقیب بی چون و چرای ایالات متحده در عرصه‌های گوناگون دانست و تصریح کرد: آمریکای استکبارگر به همین دلیل سعی می‌کند به وسیله تحریم‌ها جلوی پیشرفت ایرانیان را بگیرد؛ دشمنان در این اندیشه هستند که از طریق فشارهای اقتصادی ملت ایران را از انقلاب ناامید کنند هرچند مردم ما بسیار آگاه و فهیم بوده و با وجود گرانی و تورم با نگاه کلان به مسائل سیاسی و اجتماعی هیچ‌گاه کاری نمی‌کنند که موجب خوشحالی دشمنان شود و آن‌ها باید این آرزو را با خود به گور ببرند.

وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری آمریکا از یک سو تفنگ را به دست گرفته و به سوی ما شلیک می‌کند و از طرف دیگر پیشنهاد مذاکره مستقیم می‌دهد، ملت ما آماده مذاکره است اما آمریکا نیز باید حسن نیت نشان داده و حداقل بخشی از تحریم‌ها را بردارد تا آنگاه جمهوری اسلامی حاضر به گفت و گو شود در حالیکه دیده می‌شود طی چند روز اخیر باز هم بر میزان تحریم‌ها افزوده شده است.

رهبری و مردم هیچ‌گاه تسلیم غرب نمی‌شوند

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد از طریق افزایش فشارها ایران را وادار به مذاکره کند گفت: دشمن بداند که هیچ وقت نمی‌تواند رهبری نظام و ملت ایران را به وسیله این کارها تسلیم کند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود بداخلاقی‌های صورت گرفته در مجلس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: همه گروه‌ها و اقشار جامعه از این حادثه ناراحت شده‌اند زیرا مسئولانی که پشت تریبون‌های رسمی از وحدت میان همه کشورهای اسلامی سخن می‌گویند چرا باید در داخل این‌گونه عمل کنند در حالیکه مردم مسلمان ایران بیش از همه شایسته وحدت هستند.

وی بیان داشت: مردم رفتار و گفتار مسئولان کشور را می‌بینند و در حالیکه از گرانی، تورم و نرخ‌های جدید در هر روز رنج می‌برند اما دیدن چنین صحنه‌هایی آن‌ها را بیشتر نگران می‌کند زیرا این‌گونه احساس می‌کنند که مسئولان آن‌ها را فراموش کرده‌اند.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به مسئولان و مدیران کشور گفت: همه ما خواستار عزت جمهوری اسلامی و مدیران آن هستیم به همین دلیل به خاطر خدا از شما می‌خواهیم بیش از این دل‌های پاک مردم را به درد نیاورید و با عمل به رهنمودهای رهبری به حل مشکلات بپردازید.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: با تمام این مسائل ملت ایران بداند که تا وقتی سایه ولی امر زمان آیت‌‌الله العظمی خامنه‌ای بر سر کشور است نباید نگران مشکلی باشند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]