1

قیمت جدید خودروهای داخل و مصوبه دولت

  • کد خبر : 62674
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰

قیمت خودروها در حالی روز چهارشنبه از سوی سازمان حمایت مصوب شد که افزایش ۴ تا ۱۷٫۵ میلیون تومانی را نسبت به قیمت‌های مصوب قبلی نشان می‌دهد و علاوه‌بر این قیمت‌گذاری برخی خودروها بالاتر از نرخ بازار و برخلاف مصوبه دولت است.

در قیمت‌گذاری جدید شرکت‌های خودروساز که به تصویب سازمان حمایت رسید قیمت جدید خودروسازان در حالی افزایش نجومی را تجربه می‌کند که تعداد زیادی از ثبت‌نام‌کنندگان خودرو باید خودروی خود را با قیمت مصوب روز از شرکت‌های خودروساز تحویل بگیرند. از سویی قیمت مصوب برخی خودروها بالاتر از قیمت بازار آزاد برخلاف مصوبه دولت است، برای مثال می‌توان به اختلاف ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی این اختلاف قیمت اشاره کرد.
در این زمینه می‌توان به تصویب قیمت ۳۶ میلیون تومانی برای تندر-۹۰ مدل E2 اشاره کرد در حالی که قیمت این خودرو در بالاترین سطح در بازار به حدود ۳۵ میلیون تومان می‌رسد. همچنین قیمت تندر-۹۰ مدل E1 معادل ۳۲٫۵ میلیون تومان تعیین شده که ۵۰۰ هزار تومان بالاتر از قیمت بازار است. در مورد تیبا نیز می‌توان به قیمت مصوب ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی این خودرو اشاره کرد در حالی که در بازار ۱۹٫۵ میلیون تومان معامله می‌شود.
قیمت سایپا ۱۳۱ نیز در بازار حدود ۱۵ میلیون تومان است که شرکت سایپا و سازمان حمایت قیمت جدید کارخانه‌ای آن را ۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین کرده‌اند. قیمت مصوب سایپا ۱۳۲ نیز حدود ۲۰ میلیون تومان تعیین شده که این خودرو در بازار ۱۴/۵ میلیون تومان معامله می‌شود. در مورد قیمت سایپا۱۱۱ هم باید به قیمت ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی مصوب و نرخ ۵/۱۶ میلیون تومانی این خودرو اشاره کرد. همچنین قیمت رانا با استاندارد یورو ۴ معادل ۵/۳۲ میلیون تومان تعیین شده که افزایش ۱۱ میلیون تومانی را نسبت به قیمت مصوب قبلی این خودرو نشان می‌دهد. افزایش قیمت پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک نیز ۱۵ میلیون تومان بوده به طوری که قیمت جدید این خودرو ۵/۴۲ میلیون تومان تعیین شده است. در مورد سمند ال ایکس سال نوع بنزینی نیز می‌توان به قیمت ۵/۲۶ میلیون تومانی این خودرو اشاره کرد که افزایش ۷ میلیون تومانی را نسبت به قیمت مصوب قبلی آن نشان می‌دهد. افزایش قیمت مصوب پژو ۲۰۶ تیپ ۶ نیز ۵/۱۷ میلیون تومان بوده به طوری که قیمت این خودرو به ۵/۴۲ میلیون تومان رسیده است. در مورد پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز می‌توان به افزایش ۱۲ میلیون تومانی قیمت مصوب این خودرو و تعیین قیمت ۳۲ میلیون تومانی آن اشاره کرد. اما فهرست قیمت‌های جدید خودروها در حالی از سوی شرکت‌های خودروساز و با تصویب سازمان حمایت بر روی سایت این سازمان اعلام شده است که در آن قیمت جدید خودروهایی مانند مگان، تیانا و ماکسیما دیده نمی‌شود. در عین حال شنیده‌ها حاکی از پیشنهاد خودروسازان برای عرضه مگان با قیمت حدود ۷۵ میلیون تومان است. همچنین گفته می‌شود قیمت جدید تیانا نیز حدود ۱۳۵ میلیون تومان خواهد بود که همان قیمت فعلی این خودرو در بازار است.

دنیای اقتصاد

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62674

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]