1

تبریز بعنوان مقصد بعدی پایتخت مطرح است

  • کد خبر : 63026
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۹

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه مجلس برای انتقال پایتخت از تهران گفت: تبریز بعنوان مقصد بعدی پایتخت مطرح است.

زهره طبیب‌زاده نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصمیم مجلس برای انتقال پایتخت از تهران گفت: من با این طرح موافق نیستم چراکه خیلی از بافت‌های شهری متناسب با پایتخت در تهران محیا است و انتقال به جایی دیگر و ایجاد سازوکارهای جدید کار بسیار غلط است.

وی افزود: اگر تصمیم بر جلوگیری از ازدحام و شلوغی است باید سازوکار وروش دیگری از جمله سیاست‌های تشویقی  به مهاجرت از تهران اجرایی شوند و ایجاد اشتغال در شهرهای دور از پایتخت، رسیدگی  و اجرای عدالت اقتصادی در تقسیم امکانات اقتصادی و … برای استان‌ها مطلوب‌تر باشد

این عضو فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم همچنین تصریح کرد: اگر روند سیاست‌گذاری‌های غلط برای پایتخت جدید نیز ادامه یابد، پایتخت جدید سرنوشتی چون تهران را خواهد داشت.

طبیب‌زاده با اشاره به گزینه‌های  پایتخت جدید ایران گفت: تبریز بعنوان پیشنهاد مطرح است.

گفتنی است؛ پیش از این نیز کولیوند از بررسی طرح فوق در کمیسیون‌های “امنیت ملی و سیاست خارجی” ، “برنامه، بودجه و محاسبات”، “شوراها و امور داخلی”، “‌صنعایع و معادن” و کمیسیون “عمران” خبر داده بود و گفته بود که  به احتمال زیاد کمیسیون شوراها، ‌کمیسیون اصلی بررسی‌کننده این طرح خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63026

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]