2

فرمانده جدید نیروهای آمریکایی‌ در افغانستان +تصویر

  • کد خبر : 63035
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱

ژنرال «جوزف دانفورد» که پیش از این فرماندهی نیروهای نظامی در عراق و معاونت نیروی دریایی ارتش آمریکا را در کارنامه سوابق خود دارد، روز گذشته به سمت فرماندهی تازه نیروهای آمریکایی در افغانستان منصوب شد.

روز گذشته جان آلن در یک مراسم رسمی با حضور مقامات افغان و برخی مقامات و سفرای کشورهای خارجی، رهبری فرماندهی آیساف را به «جوزف دانفورد» سپرد.

وی پس از تحویل رهبرى فرماندهی آیساف در کابل گفت: من امروز رسماً رهبرى فرماندهی آیساف را به «جوزف دانفورد» مى‌سپارم، اما ما در کنار افغان‌ها هستیم.

جنرال آلن افزود: من به آینده افغانستان خوشبین هستم و این کشور، آینده روشنى در پیش خواهد داشت و تا چند سال دیگر، پیشرفت‌هاى زیادى صورت خواهدگرفت و افغانستان هرگز دوباره به جایگاه امن تروریستان مبدل نخواهد شد.

این ژنرال آمریکایى درحالی که فرمانده جدید را شخصی مناسب براى رهبرى فرماندهی آیساف دانست، افزود که وی به دانفورد مشاوره خواهد داد که تمام پیچیدگى فرهنگ افغانستان را بداند و با مردم، روابط مناسبی داشته باشد.

فرمانده جدید آیساف پس از اینکه پست جدید خود را تحویل‌ گرفت با اشاره به دستاوردهاى جان آلن در جریان ماموریتش گفت: امروز تنها رهبرى آیساف تغییر کرد، اما نظم، هماهنگی و اهداف آیساف تغییر نخواهد کرد و ما به تعهدات خود به دلیل افزایش قابلیت‌هاى نیروهاى افغان و آوردن صلح و ثبات در این کشور ادامه می‌دهیم.

وى افزود: تمام تلاش خود را براى حفظ دستاوردهاى آیساف در افغانستان به خرج داده و این تلاش‌ها براى دستیابی به موفقیت‌هاى آیساف در افغانستان، متمرکز خواهد بود.

در این مراسم «بسم‌الله محمدى»، وزیردفاع افغانستان از خدمات جان آلن تقدیر کرد و گفت: در جریان مأموریت آلن، ۳ مرحله از مراحل روند انتقال مسئولیت‌هاى امنیتى به نیروهاى افغان، با موفقیت عملى شد و مرحله چهارم آن نیز قرار است عملى شود.

وزیر دفاع افغانستان، تأکید کرد که در جریان مأموریت جان آلن، تلفات غیرنظامیان کاهش چشمگیرى داشت و نیروهای افغان، دراین مدت قدرتمندتر شده‌اند.

وى خاطرنشان کرد: تعهدات کنفرانس «شیکاگو»، «توکیو» و تغییر دیدگاه پاکستان در روند صلح افغانستان، ما را به آینده خوشبین می‌کند.

در این مراسم مقامات دولتى افغان، «اشرف‌غنى احمدزى» رئیس کمیسیون تنظیم روند انتقال، «صبغت‌الله مجددى» رهبر جهادى و تعدادی از مقامات غیردولتى و سفراى کشورهاى مختلف درافغانستان، شرکت داشتند.

جان آلن که رهبرى فرماندهی آیساف را در ماه جولاى سال ٢٠١١ در افغانستان برعهده گرفته بود، به عنوان فرمانده ناتو در اروپا تعیین شده است.

جوزف دانفورد، شهروند شهر «بوستون» ایالت «ماساچوست» آمریکا و فارغ‌التحصیل دانشکده «سنت مایکل» است، که در سال ١٩٧٧ میلادى به مأموریت گماشته شد؛ وى معاون فرمانده نیروهاى دریایی آمریکا در سال ٢٠١٠ نیز بود و ۳۵ سال در ارتش افغانستان خدمت کرده است.

وى از مدارس تکاوران ارتش ایالات متحده، نیروی دریایی و دانشکده جنگی آمریکا، فارغ‌التحصیل شده است.

دانفورد مدرک کارشناسی ارشد رشته دولت‌دارى را از دانشگاه «جرج تاون» و درجه کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل را از دانشکده قانون و دیپلماسى «فلیچر» به دست آورده است.

جوزف دانفورد نقش راهبردی در حضور نیروهای آمریکایی در عراق داشته اما تاکنون هیچ فعالیتی در افغانستان نداشته است.

ژنرال دانفورد تاکنون فرماندهی تعداد زیادی از عملیات ارتش آمریکا را عهده دار بوده و در اکتبر ۲۰۱۰ میلادی، به عنوان فرد شماره دوی ارتش آمریکا معرفی شد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63035

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]