1

خانه اینترنت ؟ +تصاویر

  • کد خبر : 63211
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶

شاید تاکنون بسیار برایتان اتفاق افتاده باشد که درباره محل تجمع این همه داده اینترنتی که میلیون‌ها کاربر در طول روز و ثانیه به ثانیه از سراسر دنیا به این طرف و آن‌طرف ارسال می‌کنند، کنجکاوی کرده باشید.

شاید تاکنون بسیار برایتان اتفاق افتاده باشد که درباره محل تجمع این همه داده اینترنتی که میلیون‌ها کاربر در طول روز و ثانیه به ثانیه از سراسر دنیا به این طرف و آن‌طرف ارسال می‌کنند، کنجکاوی کرده باشید.

 به گزارش خبرگزاری دانشجو، همانطور که می‌دانید موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو ، بینگ و… بیشترین سهم در جابه‌جایی اطلاعات در دنیای اینترنت را به دوش می‌کشند.

شرکت‌ها برای برآمدن از پس این مسئولیت، نیازمند مدیریتی دقیق و صحیح هستند تا بتوانند هرکدام روزانه میلیارها درخواست را از این سوی دنیا به آن سوی دنیا با بالاترین ضریب اطمینان جابه‌جا کنند.

این وظیفه به عهده سرورهای قدرت مند، نه در یک نقطه، بلکه در نقاط مختلف دنیا است. اما به عقیده بسیاری از کارشناسان مشخصات فنی سرورها فقط یک‌طرف قضیه هستند و طرف دیگر دیتا سنترها (محل نگهداری سرورها) و نحوه مدیریت بر آن‌ها می‌باشد.

 بله، دیتا سنترها، دقیقا همان‌جایی هستند که به عقیده کارشناسان به خانه اینترنت شهرت دارد. به خانه اینترنت خوش آمدید.

 در زیر تصاویر یکی از دیتا سنتر های شرکت گوگل را می‌بینید که نظم فوق العاده و سلیقه خاصی که در آن کار شده، توجه آدم را به خودش جلب می‌کند.

 همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دیتاسنترها یک محیط ایزوله می‌باشند و هرکسی حق تردد در آنجا را ندارد. هر کدام از لینک‌هایی که مشاهده می‌کنید، میلیون‌ها درخواست را در آن واحد از خود عبور می‌دهند.

 شاید درخواست اینترنت کنونی شما هم در یکی از این لینک‌ها باشد. کارکنان دیتا سنتر این نکته را همیشه در نظر دارند که کوچکترین اشتباه، بزرگترین فاجعه را پیش خواهد آورد.

 لازم به ذکر است که استفاده از ربات‌ها در این محیط، دقت عمل را بالا می‌برد و خطاهای انسانی را کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63211

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]