5

لازم باشد شخصا به دیدار ژاک روگ می‌روم

  • کد خبر : 63306
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۱

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: برای جلوگیری از حذف کشتی اگر لازم باشد شخصا به لوزان خواهم رفت.

محمد علی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس درباره حذف کشتی از مسابقات المپیک گفت: کشتی از رشته‌هایی است که در کشور ما دوستداران زیادی دارد. نه تنها در کشور ما بلکه در خیلی از کشورهای دنیا کشتی از رشته‌های پرطرفدار است. قطعا ما به این مسئله واکنش نشان خواهیم داد و از موضع خود کوتاه نمی‌آییم.

وی افزود: کشتی یک سنت دیرینه ورزشی برای ایران محسوب می‌شود. در کشور ما این رشته جنبه ملی، بومی، و فرهنگی دارد که درصد زیادی از مدال‌های المپیک را از این رشته کسب کردیم. آمار حضور ما در المپیک‌ها نشان می‌دهد که ۳۷ مدال از کشتی به دست آورده‌ایم که ۸ طلا، ۱۲ نقره و ۱۷ برنز را شامل می‌شود.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: شک نکنید که با جدیت این مسئله را پیگیری خواهیم کرد. اگر نیاز باشد خودم به لوزان سوئیس خواهم رفت و با ژاک روگ دیدار می‌کنم. قطعا با شیخ احمد رئیس شورای آسیا نیز وارد مذاکره می‌شوم و به عنوان نماینده یک کشور آسیایی می‌خواهم آنها از حق ما دفاع کنند.

علی‌آبادی تاکید کرد: در اولین فرصت و شاید از همین امروز رایزنی‌های خود را با کشورهایی که در کشتی صاحب سبک هستند، آغاز می‌کنم تا بتوانیم به کمک همدیگر این مسئله را حل کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: خوشبختانه هنوز حذف کشتی از المپیک قطعی نشده است و این نامه به دست ما رسیده اما به فدراسیون‌های معترض فرصت داده تا در جلسه اردیبهشت ماه که در سن‌پطرزبورگ برگزار می‌شود اعتراضشان را ارائه کنند و برای بقای کشتی در المپیک دفاع کنند. ضمن آنکه نهایی شدن این مسئله یک سال زمان می‌برد.

علی‌آبادی افزود: سال آینده در نشست اعضای هیئت اجرایی کمیته المپیک در بوینس آیرس آرژانتین درباره میزبان المپیک ۲۰۲۰ و رشته‌های آن تصمیم های نهایی گرفته خواهد شد. تا آن زمان فرصت داریم از شرایط و موقعیت‌ها استفاده کنیم و با همفکری کشورهای صاحب سبک در کشتی مسئله را حل کنیم. ما ضمن احترام به تصمیم IOC همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]