4

دردسر ورزش تمام می‌شود؟

  • کد خبر : 74031
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۸:۱۹

اساسنامه کمیته ملی المپیک دوباره اصلاح و برای ارسال به IOC آماده شد

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به همراه محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان صد و شصت و هشتمین جلسه خود را برای بررسی آخرین وضعیت اساسنامه کمیته برگزار کرد و بالاخره تصویب شد که اساسنامه به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شود. در این جلسه مسئولان ورزشی ایران آخرین مواردی را که به گفته بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک مغایر نظام جمهوری اسلامی بود در اساسنامه جدید اعمال کردند. اساسنامه کمیته ملی المپیک که داستانی پردردسر داشت و از نزدیک به ۹ ماه پیش ورزش ایران را زیر سایه خود قرار داده یک‌بار از طرف IOC رد شد اما حالا با تغییرات جدید دوباره به دست مسئولان جهانی می‌رسد تا بالاخره تکلیف ورزش ایران مشخص شود. بهرام افشارزاده پس از این جلسه به خبرنگاران گفت: جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور آقای عباسی وزیر ورزش برگزار شد. تمامی خواسته‌های IOC را که مغیار با نظام جمهوری اسلامی نبود تایید کردیم و اعضا نیز موافق بودند. اساسنامه حالا آماده ارسال است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در جلسه دیروز اعلام کرد که اساسنامه را تا ظهر برای کمیته بین‌المللی المپیک ارسال می‌کنند اما با توجه به این‌که پیش از این نیز در ارسال اساسنامه تاخیرهایی ایجاد شده بود، احتمال می‌رود زمان ارسال امروز یا فردا باشد.

در این بین نکته جالب توجه این بود که وزیر ورزش قبل از پایان جلسه محل کمیته را ترک کرد و رفت. او که هفته گذشته میزبان اعضای کارگروه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بود اما در این جلسه حاضر نشد در جلسه دیروز شرکت کرد و زودتر از همه رفت. شنیده می‌شد که وزیر شرط کرده در صورتی در این جلسه حاضر می‌شود که اساسنامه به سرعت به دست IOC برسد اما محمد علی‌آبادی رییس کمیته ملی المپیک این موضوع را رد کرد. او در پایان این جلسه به خبرنگاران گفت: «در این جلسه تصمیم بر این بود که خواسته‌های کمیته بین‌المللی المپیک را در اساسنامه اعمال کنیم. کارگروه هفت نفره اصلاح اساسنامه نیز نظرش را داده بود اما اگر آن تغییرات اعمال می‌شد احتمال داشت اساسنامه دوباره برگشت بخورد. پاسخ IOC درباره اساسنامه بیاید، باید برای برگزاری مجمع انتخاباتی آماده شویم.» پیش از این نیز اساسنامه کمیته ملی المپیک با اعمال تغییراتی برای IOC ارسال شد اما مسئولان جهانی از آن ایرادهایی گرفتند و حالا این ایرادها نیز اصلاح شده است. باید منتظر بود تا دوباره نظر کمیته بین‌المللی المپیک مشخص شود؛ نظری که تعیین می‌کند آیا قبل از پایان دولت انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار خواهد شد یا نه. مسئله‌ای که شاید دلیل تمام اتفاق‌هایی بود که در ماه‌های گذشته ورزش کشور افتاد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر