3

انتخاب سه بازیگر زن به عنوان بازیگران نسل دوم و سوم

  • کد خبر : 63371
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۲

جشنواره فیلم پروین از تاریخ ۱ تا ۴ اسفندماه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر برگزار می شود و قرارست در این جشنواره نقش زن در تنطیم اقتصاد خانواده و همچنین به عنوان مادر در زندگی ایرانی مورد بررسی قرار گیرد.

مازیار رضاخانی دبیر هفتمین دوره از جشنواره فیلم پروین اعتصامی گفت: در نظرسنجی موضوعی از ۱۱۰ فعال فرهنگی با طرح این سئوال که کدامیک از بازیگران نسل دوم و سوم در ایفای نقش خود بهتر بوده‌اند ترانه علیدوستی،لیلا حاتمی و نگارجواهریان انتخاب شده‌اند.

دبیر هفتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی گفت: در نظرسنجی از ۱۱۰ فعال فرهنگی با طرح این سئوال که کدامیک از بازیگران نسل دوم و سوم در ایفای نقش‌های خود بهتر بوده‌اند ترانه علیدوستی،لیلا حاتمی و نگارجواهریان انتخاب شدند.

نشست رسانه‌ای تشریح برنامه‌های هفتمین جشنواره ملی و سومین جشنواره بین‌المللی با حضور مازیار رضاخانی دبیر و فرناز قیصری‌پور مدیر اجرایی جشنواره در سالن اشراق تالار ایوان شمس برگزار شد.

رضاخانی در این نشست گفت: جشنواره فیلم پروین از تاریخ ۱ تا ۴ اسفندماه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر برگزار می شود و قرارست در این جشنواره نقش زن در تنطیم اقتصاد خانواده و همچنین به عنوان مادر در زندگی ایرانی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: طبق آمار رسمی این دوره از جشنواره ۸۴۴ زن ایرانی به عنوان کارگردان مشغول به فعالیت هستند و امسال از میان این تعداد ۴۳۷ نفر از ۴ تا ۱۱ فیلم ارسال کرده است.

دبیر هفتمین دوره از جشنواره فیلم پروین اعتصامی در ادامه صحبت‌های خود به جوایز این دوره از جشنواره فیلم پروین اعتصامی اشاره کرد و گفت: جوایز این دوره از جشنواره با وجود تمام مشکلات مالی و موانع کاهشی نداشته است و به تعداد جوایز تشویقی نیز افزوده شده است.

وی در ادامه افزود: در این دوره از جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین نامگذاری فیلم بر اساس تم، محتوا و ساختار فیلم به نام “شاعر عالی قدر” طراحی شده است. دلیل انتخاب این بخش انتخاب بهترین نامگذاری فیلم و هماهنگی با سوژه و محتوای جشنواره است. انتخاب اسم فیلم اتفاق مهمی در کارنامه کاری فیلمساز است از همین رو به بهترین انتخاب فیلم نیز جایزه داده می‌شود.

مازیار رضاخانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به فیلم های بخش مسابقه گفت: بیش از ۱۰۱ فیلم برای نمایش در بخش‌های مختلف هفتمین جشنواره پروین اعتصامی انتخاب شده است. به این ترتیب که در بخش نیلوفر زرین ۶۵ فیلم نمایش داده خواهد شد که از این تعداد ۴۸ فیلم با موضوع آزاد توسط فیلمسازان زن و ۱۷ فیلم توسط فیلمسازان مرد با موضوع زنان ساخته شده است.

وی در ادامه افزود: در بخش ویژه ۹ فیلم حضور دارند. در بخش بانوی قهرمان ایرانی با موضوع “زنان  قهرمان ایرانی در عرصه ورزش، دانش، فلسفه ، علوم دینی و تربیتی و ….” با پنج مستند حضور دارند. در بخش پیامبر اعظم(ص) با موضوع سیره نبوی ۱۲ فیلم پویانمایی وجود دارد. در بخش پروین اعتصامی با موضوع “اشعار و اندیشه های بانو پروین اعتصامی” پنج فیلم وجود دارد.

مازیار رضاخانی دبیر هفتمین دوره از جشنواره فیلم پروین اعتصامی گفت: در نظرسنجی موضوعی از ۱۱۰ فعال فرهنگی با طرح این سئوال که کدامیک از بازیگران نسل دوم و سوم در ایفای نقش خود بهتر بوده‌اند ترانه علیدوستی،لیلا حاتمی و نگارجواهریان انتخاب شده‌اند.

در ادامه این نشست فرناز قیصری پور مدیر اجرایی این دوره از جشنواره فیلم پروین اعتصامی درباره بخش بین الملل جشنواره گفت: بخش بین الملل جشنواره با موضوع “اهمیت خانواده از منظر ادیان توحیدی” در سه بخش ویژه، با موضوع “اشعار و اندیشه‌های بانو پروین اعتصامی” جایزه بزرگ و بهترین فیلم برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در این بخش بیش از ۴۰۰ اثر از ۲ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که می توان به فیلم هایی از کشورهای آمریکا، ایرلند، رومانی، اسپانیا، فلاند، هلند، استرالیا، انکلستان، دانمارک ، جمهوری چک، ژاپن، لبنان، هند، یمن و سایر کشورهای همسایه از جمله عربستان، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان و …اشاره کرد.

در ادامه رضاخانی دبیر این دوره از جشنواره فیلم پروین اعتصامی درباره مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره گفت: آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی یکشنبه ۲۹ بهمن ماه در محل سینما تک موزه هنرهای معاصر ایران با حضور چهره‌های فرهنگی و سینمایی و بریدن کیک تولد هفت سالگی جشنواره توسط یکی از بزرگان فرهنگ و هنر راس ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

وی در پایان افزود: آیین اختتامیه هفتمین دوره از جشنواره فیلم پروین اعتصامی جمعه ۴ اسفندماه راس ساعت ۱۸ در سالن آفتاب تالار ایوان شمس با حضور وزیر ارشاد و مسئولان سینمایی برگزار می شود.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر