2

جعبه سیاه نسل کشی زندانی شد+تصویر

  • کد خبر : 63766
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۷

وی از اعضای ارشد قبیله هوتو به شمار می رفت که از ده سال پیش در نروژ به سر می برد و اکنون به علت مشارکت در کشتن بیش از دو هزار توتسی مجرم شناخته شده است.

پس از کشته شدن رئیس جمهور رواندا در ششم آوریل ۱۹۹۴، نسل کشی در این کشور آغاز شد و بنا بر آمار رسمی سازمان ملل متحد، طی سه ماه ۸۰۰ هزار نفر که اکثر آنها از جامعه توتسی ها بودند توسسط قبیله هوتوها کشته شدند.

اما از آن زمان هنوز برخی افراد دست اندرکار در این قتل عام، آزادانه در حال زندگی در کشورهای مختلف هستند و تلاش هایی برای شناسایی و محاکمه آنها در حال انجام است. در جدیدترین اقدام، دستگاه قضایی نروژ روز پنجشنبه یک رواندایی را به جرم مشارکت در نسل کشی رواندا به ۲۱ سال زندان محکوم کرد.

سادی بوگینگو از اعضای ارشد قبیله هوتو که اکنون ۴۷ سال سن دارد، از ده سال پیش در نروژ به سر می برد و اکنون به علت مشارکت در کشتن بیش از دو هزار توتسی مجرم شناخته شده است.

بوگینگو از آغاز محاکمه خود در ۲۵ سپتامبر (اوایل پاییز) اعلام بی گناهی کرده بود اما دادستانی نروژ معتقد بود او یکی از جعبه سیاه های این قتل عام بوده که اسرار زیادی در دل خود دارد و با توجه به اینکه برای نخستین بار در نروژ محاکمه ای در خصوص نسل کشی رواندا برگزار شده است، این موضوع باعث خوشحالی اعالی قبیله توتسی شده است.

yjc.ir

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63766

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر