1

بی‌تقوایی عامل سقوط خواص است

  • کد خبر : 64288
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۸:۴۰

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه فدا شدن برای اسلام و قرآن جز با تبعیت از ولایت محرز و ممکن نیست، گفت: کسانی که می‌خواهند فدای اسلام و قرآن شوند، توجه داشته باشند که در اسلام و قرآن، اصل تصرف مشروع در امورات حتی در زبان در چارچوپ پذیرش ولایت است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه فدا شدن برای اسلام و قرآن جز با تبعیت از ولایت محرز و ممکن نیست، گفت: کسانی که می‌خواهند فدای اسلام و قرآن شوند، توجه داشته باشند که در اسلام و قرآن، اصل تصرف مشروع در امورات حتی در زبان در چارچوپ پذیرش ولایت است.

خبرگزاری فارس: فدا شدن برای اسلام بدون ولایت موضوعیت ندارد/ بی‌تقوایی عامل سقوط خواص است

حجت‌الاسلام عبدالمجید اشکوری استاد فلسفه سیاست موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس با بیان اینکه خواص هر جامعه‌‌ای به ۲ دسته تقسیم می‌شوند، گفت: خواص یا اهل باطل هستند یا اهل حق و خواص حق نیز به ۲ دسته دیگر تقسیم می‌شود، خواصی که به مسئولیت خود عمل می‌کنند و خواصی که به مسئولیت خود عمل نمی‌کنند.

وی افزود: خواص اهل حق که به مسئولیت خود عمل نمی‌کنند مهمترین ویژگی‌شان این است که زمان شناس نیستند و آنجا که نباید حرف بزنند، حرف می‌زنند و جایی که باید حرف بزنند، سکوت می‌کنند.

اشکوری با بیان اینکه تاریخ اسلام نمونه‌های زیادی از خواص اهل حق که مسئولیت خود را انجام نداده‌اند به خود دیده است، تاکید کرد: سلیمان بن صرد، خود را اهل اسلام و حق می‌دانست وقتی امامش حسین(ع) عازم کربلا شد او را همراهی نکرد و بعد از شهادت امام زمانش‌ زبان به سخن باز کرد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه عمل نکردن به مسئولیت در جریان خواص اهل حق دلایل گوناگونی دارد، تصریح کرد: ترس، بی‌تقوایی و غلبه سیاست بر اصول از جمله مواردی است که خواص اهل حق را به دلیل سرپیچی از مسئولیت از دایره خواص اهل حق خارج و وارد دایره خواص اهل باطل می‌کند.

اشکوری با اشاره به اظهارات برخی مسئولان که می‌گویند حاضر جان خود را فدای اسلام و قرآن کنند، خاطرنشان کرد: این افراد که دقت ندارند و نمی‌دانند چگونه، کجا و به اذن چه کسی باید فدای اسلام و قرآن شوند، گرچه در دایره حق هستند اما مسئولیت پذیر نیستند و ممکن است این روند، آنها را حتی از دایره خواص اهل حق خارج کند.

وی افزود: افرادی که نمی‌دانند چگونه باید فدای اسلام و قرآن شوند، اگر دقت نداشته باشند و تقوا پیشه نکنند از دایره حق خارج خواهند شد؛ گرچه می‌گویند فدای اسلام خواهند شد اما فدا شدن برای اسلام راه و روشی دارد، سلیمان صرد هم تلاش داشت برای اسلام فدا شود اما اگر دقت می‌کرد می‌توانست در دایره حق و در رکاب امام زمانش فدای اسلام شود که نشد.

اشکوری با بیان اینکه فدا شدن برای اسلام و قرآن جز با تبعیت از ولایت محرز و ممکن نیست، خاطر نشان کرد: اگر فردی بخواهد فدای اسلام و قران شود و در دایره حق عمل کند هیچ راهی جز تبعیت از ولایت و عمل در چارچوب ولایت ندارد؛ بنابراین مسئولان محترم با توجه به مبانی دینی و تئوری ولایت فقیه توجه داشته باشند که چگونه باید عمل کنند که دینی و قرآنی باشد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: کسانی که می‌خواهند فدای اسلام و قرآن شوند، توجه داشته باشند که در اسلام و قرآن، اصل تصرف مشروع در امورات حتی در زبان در چارچوپ پذیرش ولایت است؛ ولایتی که برای خداست و ولایت امرش که همان ولایت خاص امام معصوم است و در زمان غیبت این ولایت، به ولی‌فقیه می‌رسد.

وی با بیان اینکه در اسلام و قرآن هیچ مسئولی حجت در مقام عمل ندارد، مگر به اذن، اجازه و تنفیذ ولایت، گفت: مسئولی که در زمان غیبت، تحت امر ولی‌فقیه نباشد حتی مشروعیت برای تصرف در زبان خودش را هم نخواهد داشت.

اشکوری گفت که ادعای فدا شدن برای اسلام و قرآن بدون ولایت، غیر ممکن است و فرض اگر باشد موضوعیت نداشته و طاغوتی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=64288

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر