4

۴۷۰۰ نفر در حملات هواپیماهای بدون سرنشین کشته شده‌اند

  • کد خبر : 64928
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۹:۱۴

سناتور امریکایی می‌گوید، حدود ۴۷۰۰ نفر از جمله غیرنظامیان در حملات هواپیماهای بدون سرنشین کشته شده‌اند.

آمار ارائه شده از سوی این سناتور امریکایی از برخی از آمارهای مستقل فراتر است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام از هواداران سرسخت استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین امریکا گفت، « ما ۴۷۰۰ نفر را کشته‌ایم.»

گراهام یادآور شد،« گاهی اوقات شما مردم بی‌گناه را هدف قرار می دهید و من از آن بیزارم ،اما ما در جنگ هستیم و شماری از اعضای ارشد القاعده را نابود کرده‌ایم.»

این سناتور امریکیای همچنین از برنامه باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به منظور اجرای عملیات ترور در خارج از مرزهای امریکا دفاع کرد و افزود،« این سلاحی است که استفاده از آن ضرورت دارد.»

سناتور جمهورخواه لیندسی گراهام یادآورشد،« این سلاحی تاکتیکی است. هواپیمای بدون سرنشین وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشینی است که اکنون مجهز به سلاح است.»

مقام‌های رسمی امریکا از صحبت علنی درباره هرگونه جزییات این برنامه مخفی خودداری می‌کنند و آمار مربوط به تلفات حملات این هواپیماهای بدون سرنشین همچنان مرموز است.

بر اساس گزارش یک گروه غیر انتفاعی امریکایی موسوم به «بنیان امریکای جدید»، از سال ۲۰۰۴ میلادی تا کنون ۳۵۰ مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی انجام شده است . بنابر این گزارش بیشتر این حملات در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما انجام شده‌است . این نهاد همچنین امار تلفات در این حملات را بین ۱۹۶۳ و ۳۲۹۳ اعلام کرد که از این میان ۲۶۱ تا ۳۰۵ نفر غیر نظامی بودند.

براساس اداره تحقیقات روزنامه نگاری مستقر در لندن،از سال ۲۰۰۴ میلادی تا کنون بین ۲۶۲۷ تا ۳۴۵۷ نفر در حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی کشته شده‌اند که از این تعداد ۴۷۵ تا ۹۰۰ نفر غیر نظامی بودند.

این سناتور امریکایی، درعین حال توضیح نداد که آیا این آمار ارائه شده درباره این تلفات، آمار دولتی است یا نه.

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشسین در دوره ریاست جمهوری امریکا بحث و نزاع ملی را موجب شده است.

رابرت گیتس ، وزیر دفاع سابق امریکا نیز تشکیل گروه سومی را با هدف نظارت بر توانایی رئیس جمهوری در زمینه اجرای حملات هواپیمای بدون سرنشین خواستار شده است.

گیتس گفت: « به نظر من این که بتوانیم یک شهروند امریکایی را اعدام کنیم صرف نظر از زشت بودن این اقدام نیاز به نظارات یک گروه سوم دارد- مطلع کردن کنگره یا کمیته های اطلاعاتی یا امثال‌هم. گروه‌های که بر توانایی رئیس جمهوری در اجرای درست این برنامه نظارت کنند چون ما باید این برنامه را در دراز مدت مورد بررسی قرار دهیم.»

باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا، ۱۴ فوریه وعده داد تا شهروندان امریکایی را از برنامه دولت خود درباره حملات هواپیماهای بدون سرنشین بیشتر مطلع کند.

اوباما در یک جلسه ویدئویی پرسش و پاسخ که به طور زنده از گوگل پخش شد،گفت: « این که چیزی که من فکر می‌کنم کاملا درست است برای شهروندان کافی نیست این که ما می گوییم کار درستی انجام می‌دهیم، صرفا به حرف من اکتفا کنند.»

رئیس جمهوری امریکا همچنین وعده داد تا با کنگره برای ترسیم « سازو کار»ی با هدف شفاف سازی بیشتر درباره نحوه اجرای حملات هواپیماهای بدون سرنشین هم‌کاری کند.

واشنگتن از هواپیماهای بدون سرنشین در برخی از کشورها استفاده و ادعا می‌کند که « تروریست‌ها » را هدف قرار می‌دهد . این درحالی است که به گفته شاهدان عینی، این حملات عمدتا به تلفات گسترده غیرنظامیان می‌انجامد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=64928

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]