1

برخی روزنامه ها تبدیل به شب نامه شده اند

  • کد خبر : 65223
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹

نایب رئیس شورای شهر گفت:در شفاف سازی مالی کار بسیاری انجام شده است،دستگاه برتر در حوزه شفاف سازی مالی را نیز ما تعیین نمی کنیم،بلکه نهادهایی شهرداری را برگزیدند که نسبت به شهرداری موضع نیز دارند.

 به گزارش افق حسن بیادی در همایش تحول اداری در مدیریت شهری که صبح پنجشنبه در سالن همایش های برج میلاد با حضور شهرداران مناطق و نواحی شهر تهران ، شوراهای شهر و شهرداران شهرهای با جمعیت پنج هزار نفر و بیشتر ، برخی مدیران شهرداری تهران ، مدیران شورایاری محلات ، اساتید دانشگاه و … برگزار شد ، با بیان این مطلب گفت : همه چیزمان سیاسی شده و همه فکر می کنند ۲۲ بهمن تنها محل گزارش یکی از قواست ؛ ما جایی نداریم که بگوییم چقدر کار کرده ایم ، می‌خواهیم حرف بزنیم ‏ هزار جور دیگر تفسیر می‌کنند .

۲۲ بهمن تنها محل ارائه گزارش یک قوه نباشد

وی افزود : کارهای بسیاری توسط مدیریت شهری انجام شده ، اما به خوبی گزارش داده نشده است ، به عنوان مثال اقداماتی که سازمان میادین میوه و تره بار در خصوص محصولات کشاورزی ارگانیک انجام داده کار بسیار بزرگی است و این تنها یک سازمان از مجموعه یک معاونت در شهرداری تهران است .

بیادی با تاکید دوباره بر این که در ۲۲ بهمن تنها گزارش کار یک قوه ارائه می شود تصریح کرد : مدیریت شهری تهران و  ۱۱۰۰ مدیریت شهری در دیگر شهرهای کشور دستاوردهای بسیاری داشته اند اما عنوان نمی شود ، حتی در شهرهای خودشان نیز این دستاوردها گفته نمی شود ، زحمات شهرداران کجا باید ذکر شود ؟ لازم است که در سال های بعد در این خصوص تحول صورت گیرد .

بعد از ابلاغ سند چشم انداز از سوی رهبر معظم انقلاب همه هاج و واج نشستند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به ابلاغ سند چشم انداز ۲۰ ساله توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : این برنامه توسط ایشان ابلاغ شد اما همه هاج و واج نشسته اند و نه در مجلس روح سند چشم اندازی حاکم است و نه در قوای دیگر ؛ روح سند چشم انداز بر قوا و نهادهایی ما وجود ندارد .

در مدیریت شهری تهران بعد از تدوین سند چشم انداز برنامه های ۵ ساله نیز شکل گرفت

وی با بیان این که در مدیریت شهری تهران بعد از تدوین سند چشم انداز برنامه های ۵ ساله نیز شکل گرفت ، اظهار کرد : بیش از ۷۵ درصد برنامه های راهبردی مدیرت شهری محقق شده و آن چه می خواستیم به تحقق پیوست ، قرار بود تفکر مردم را نسبت به مدیرت شهری برگردانیم و از مدیریت اجرایی به مدیریت پاسخگو و همکار تبدیل کنیم ، شاید در بعضی موارد موفق نبودیم اما واقعا مردم در مدیریت شهری موفق بودند .

بیادی با اشاره به یکی از خاطرات خود در چند سال پیش اظهار کرد : در مسجد یکی از محلات امام جماعت مسجد سکه های اهدایی شهرداری تهران را برای برگزیدگان یکی از مسابقات برگزار شده نپذیرفت ، اما اکنون بیش از ۳۰۰ روحانی با شهرداری تهران همکاری می کنند و هیات ها و مساجد که بهترین افراد در آنجا حضور دارند و همچنین مدارس ، دانشگاه ها ، دستگاه های اجرایی و غیره با شهرداری همکاری دارند .

این یک تحول است که تمامی اقشار در مدیریت شهر حضور دارند

وی تصریح کرد : این یک تحول است و تمامی اقشار در مدیریت شهری حضور دارند .

در بسیاری موارد شخص دکتر قالیباف ما را ترغیب به انتقاد می کند

بیادی با بیان این که برخی به من می گویند چرا از مدیریت شهری زیاد انتقاد می کنی گفت : در بسیاری موارد شخص دکتر قالیباف ما را ترغیب به انتقاد می کند و می گوید انتقاد کنید ؛ بدنه عظیم شهرداری را یک نفر نمی چرخاند و اگر همه یکپارچه عمل نکنیم نمی توانیم کاری انجام دهیم .

برخی روزنامه ها تبدیل به شب نامه شده اند

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به عملکرد برخی روزنامه ها گفت : برخی روزنامه ها به شب نامه تبدیل شده اند و علی رغم دعوت مقام معظم رهبری به آرامش ، تشنج ایجاد می کنند ؛ اکنون فصل بودجه است و ما نیز در جریان بررسی آن انتقاد کرده و گاهی داد می زنیم ، اما در پایان آن را تایید می‌کنیم تا کارها انجام شود . این ها باعث تحول شده است . اگر از همدیگر تعریف کنیم به کجا می‌رسیم. البته اینطور نیست که همه آن چیز را تایید کنیم اما به عنوان مثال بعد از اعتراضی که به معاون مالی و اداری هرداری در خصوص چرایی ارائه نشدن یک گزارش صورت گرفت ، ایشان بعد از دو هفته آن را ارائه کردند که جای تشکر دارد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیث امام علی (ع) که می فرمایند وای به حال کسی که دو روزش مثل هم باشد به مساله توجه به ایجاد تحول تاکید کرد و گفت : ما تحول را با به هم ریختگی مساوی می بینیم ، تحول یعنی برنامه رو به جلو اما با توجه به گذشته ؛ تحول با گذشته همراه است و نمی توان آن را حذف کرد .

در مدیریت از نوع دوی چهار صد متر امدادی تحول ایجاد می شود

بیادی با بیان این که ما مجموعه ای به هم پیوسته در کشور هستیم اظهار کرد : هر کسی در هر جا مدیر می شود قبل را کنار می گذارد این همان مدیریت اتوبوسی یا قطاری است که در آن تحولی ایجاد نمی شود ؛ در مدیریت از نوع دوی چهار صد متر امدادی تحول ایجاد می شود یعنی این که من تندتر از گذشته و جلوتر از گذشته بدوم ؛ مدل مدیریت اجتماعی همین مدل دوی چهارصد متر امدادی است که اگر این را فراموش کنیم یعنی تحول ایجاد نکرده ایم ، همه ما گرفتار این مساله هستیم .

نایب رئیس شورای شهر با بیان این که از صفر شروع کردن به معنای تحول نیست ، گفت : تحول اداری یکی از اجزای برنامه توسعه ای است در تحول اداری باید با کمک مهندسی مجدد از داده های به نظم درآمده مدیران برنامه ریز استفاده کرد .

بیادی در ادامه با انتقاد از این که ما زیاد آموزش می دهیم اظهار کرد : شاید مجموع سخنان ما به اندازه سخنان اولین و انبیا باشد و به اندازه آن ها آموزش می دهیم و فکر هم می کنیم حرف هایمان خیلی درست است ، آموزش را مساوی با پرورش گرفتیم و موفق نبودیم ، در پرورش نیز برنامه ریزی نداشتیم ؛ انبیا چون آموزش و پرورش را با هم داشتند سخنانشان ماندگار شده است .

وی به معضل ترافیک در تهران اشاره کرد و افزود : بسیاری از کلانشهرهای دنیا ، تعداد خودرو و پیک ترافیکشان بیشتر از ماست ، اما چون روش هایشان متفاوت است و به پرورش نیز توجه کرده اند با معضل ترافیک روبرو نیستند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65223

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]