4

«آرگو» شایستگی اسکار را نداشت

  • کد خبر : 66072
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۸:۴۰

مجله آتلانتیک با اشاره به اعطاء جایزه اسکار به فیلم «آرگو» با اشاره به این مطلب که برخی از بخش‌های این فیلم برای تأثیر هالیوود جعل شده اعلام کرد این فیلم شایستگی جایزه اسکار یا جوایز دیگر را نداشت.

خبرگزاری فارس: «آرگو» شایستگی اسکار را نداشت/ بیشتر بخش‌ها ساختگی بود

به گزارش فارس به نقل از مجله اندیشکده «آتلانتیک»، به نظر می‌رسد که اعطاء جایزه «اسکار» به فیلم «آرگو» به کارگردانی «بن افلک» از طرف رسانه‌های ایرانی چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

این گزارش در ابتدا به این فیلم اشاره کرد و گفت، از زمانیکه این فیلم در پاییز سال گذشته میلادی منتشر شد، بسیاری از رسانه‌های رسمی ایران این فیلم را مورد انتقاد قرار دادند و تأکید کردند که این فیلم تبلیغی برای «سیا» و تلاش برای بی‌اعتبار کردن انقلاب اسلامی در چشمان آن جوانانی است که حادثه حمله به سفارت آمریکا توسط دانشجویان ایرانی را به خاطر ندارند.

«معصومه ابتکار» یکی از اعضای شورای شهر تهران که خود در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۹۷۹ مشارکت داشت، اعتراض کرد که این فیلم تأکید دارد که گروگان‌‌گیرها سربازان سپاه انقلاب و نه دانشجویان بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های ایران همچنین اعطای جایزه اسکار به فیلم آرگو را همراه با انگیزه‌های سیاسی دانستند و وب‌سایت شبکه خبر ایران اینچنین اعلام کرد:

شبکه خبر ایران تأکید کرده است که فیلم آرگو برنده جایزه اسکار شد و این درحالی است که فیلم‌سازان مستقل در غرب اعلام کردند که مراسم اسکار امسال تنها با حمایت کاخ سفید و «سیا» برگزار شد چون کیفیت پایینی داشت و در فیلم جعلیات غالب شده بود. در بخش دیگری از این فیلم، پس از ورود نیروهای انقلابی و دانشجویان به لانه جاسوسی، جاسوس‌های آمریکایی در خانه سفیر کانادا مخفی شدند.

سپس این گزارش با اشاره به واکنش‌ رسانه‌های ایرانی اعلام کرد که اگر به فرض انقلاب این کشور یک امر خوب باشد و «سیا» یک سازمان ریاکار بوده (که همینطور هم هست)، پیامدهای حول پیروزی آرگو در اسکار ظاهراً کمی مشکوک است.

بر اساس این گزارش، حتی منتقدان آمریکایی اعلام کردند که بسیاری از بخش‌های فیلم آرگو، مخصوصاً بخش پایانی در صحنه گریز در فرودگاه برای تأثیر هالیوود جعل شده است.

این سایت تحلیلی ادامه داد که آرگو موفق شد فیلم «سی دقیقه بامداد» که درباره «سیا» بود را شکست دهد. در یک اقدام از پیش برنامه‌ریزی و هماهنگ شده، اسکار، اعلام بهترین فیلم توسط «میشل اوباما» به عنوان بانوی اول آمریکا، آن هم در حالی که محل اعلام فیلم پیروز مملو از افراد نظامی بود، نقض قواعد مرسوم مراسم اسکار بود، شاید این عمل با انگیزه سیاسی همراه نبوده است اما باید اعتراف کنید که این اقدام اینطور به نظر می‌رسد که همراه با انگیزه‌های سیاسی بوده است.

این پایگاه در پایان گزارش داد، به علاوه، آیا واقعا این یک فیلم خوب بود؟ ما با یکی از شهروندان تهرانی موافق هستیم که به آسوشیتدپرس اعلام کرد: آرگو از جنبه‌های فنی یک فیلم خوب است اما فکر نمی‌کنم شایستگی نامزدی اسکار یا دیگر جوایز را داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=66072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر