1

استعفای پاپ هشداری برای مسیحیان خاورمیانه است

  • کد خبر : 68169
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲

یک مقام کلیسایی لبنان با اشاره به طرح‌های صهیونیستی برای مهاجرت اجباری مسیحیان شرق به اروپا، استعفای پاپ را هشداری جدی برای مسیحیان شرق و خاورمیانه دانست.

به گزارش افق استعفای پاپ همچنان بحث مسیحیان در چهار گوشه جهان است به گونه‌ای که بسیاری دلایل مطرح شده قانع‌کننده نمی‌دانند بلکه معتقدند فشارهای بین‌المللی و توطئه‌ها باعث شده تا کاردینال‌ها  را از آبرو بیاندازند و پیام‌های سری پاپ را سرقت کنند و همه آنچه که در این شکل گذشت نشان از درگیری پشت پرده بین کلیسای کاتولیک و غرب بود.

برخی مسیحیان معتقدند پاپ استعفا نکرده است بلکه مجبور به کناره‌گیری شده است چراکه کلیسای کاتولیک به عنوان مهد مسیحیت با سیاست‌های غرب و به‌ویژه آمریکا به‌خصوص مساله مهاجرت اجباری که سفارت‌های غربی چون آلمان و فرانسه انجام می‌دهند و مسائلی از این دست مخالف بود.

 

* یهودیان برای تخریب کلیسای کاتولیک برنامه دارند

 

یک مقام کلیسایی در این باره گفته است: این درست نیست که بگوییم پاپ از انجام کارهایش با بالارفتن عاجز بود چراکه با وجود بالارفتن سن انجام کارهای پاپی غیرممکن نبود.

وی افزوده است: نقشه تهیه شده توسط یهودیان برای تخریب کلیسای کاتولیک در این اجرا شد چراکه کلیسای ارتدوکس در روسیه یهودیان در روسیه را با آمدن پوتین کنترل کند.

این مقام کلیسایی که نخواسته نامش فاش شود، تصریح کرده است: این نکته پنهانی نیست که آمریکا و اروپا با اعلام وفاداری به مسیحیت تلاش می‌کنند سیاست «وای بر مسیحیان» را اجرا کنند و از یک طرف به دنبال اخراج نرم مسلمانان از اروپا و در طرف دیگر جذب مسیحیان شرقی از این مناطق بدون توجه به میراث مسیحیان شرق، هستند.

وی با بیان اینکه حضور مسیحیان در شرق و زندگی آنها در کنار مسلمانان یک نمونه همزیستی بین ادیان است، افزود: واتیکان صدها و بلکه هزاران گزارش دریافت می‌کرد که وضعیت مسیحیان در خاورمیانه نگران‌کننده است و غرب بر این اساس به دنبال آن بود که مسیحیان شرق را به غرب برگرداند چراکه معتقد بود که اروپا سرزمین اصلی آنان بوده است!

 

* سیاست‌های صهیونیسم جهانی در استفاده از جریان‌های افراطی اسلامی برای حمله به مسیحیان

 

این مقام کلیسایی با اشاره به سیاست‌های غرب و در راس آنها صهیونیسم جهانی برای استفاده از جریان‌های افراطی اسلامی برای حمله به مسیحیان در اقصی نقاط کشورهای عربی در سایه انقلاب‌ها در این کشورها، تاکید کرده است: تمام این اتفاق به تدبیر یهودیان رخ می‌دهد.

وی افزوده است: واتیکان صدها و بلکه هزاران گزارش درباره وضعیت مسیحیان خاورمیانه و تهدیداتی که با آنها روبرو بود دریافت می‌کرد و به این نتیجه رسیده بود که سیاست‌های آمریکا و اروپا در خدمت یهود است و آنها به مسیحیان به عنوان اروپایی‌هایی در این کشورها می‌نگرند که باید به سرزمین خود در اروپا برگردند در حالی که فراموش کرده بودند که مسیحیت از این سرزمین‌ها برخاسته است.

وی ادامه داده است: غرب با سوء استفاده از انقلاب‌های اخیر عربی و استفاده از گروه‌های افراطی به دنبال مهاجرت مسیحیان از کشورهایی چون عراق،‌ مصر، تونس، سوریه و … هستند و برای این کار از تخریب کلیساها و میراث مسیحی به شکل برنامه‌ریزی شده ابائی ندارند.

 

* استعفای پاپ هشداری جدی برای مسیحیان شرق و خاورمیانه است

 

این مقام کلیسایی مهمترین مواجهه دو سال اخیر پاپ را با غرب و در راس آنها آمریکا دانسته و تاکید کرده است: واتیکان می‌دانست که غرب سیاست دوگانه‌ای دارد و از یک طرف با تروریسم مبارزه می‌کند و در طرف دیگر به گروه‌های افراطی کمک می‌کند.

وی معتقد است: استعفای پاپ هشداری جدی برای مسیحیان شرق و خاورمیانه است که به اصرار غرب و آمریکا برای افزایش درگیری‌های مذهبی اشاره دارد، درگیری‌هایی که به رژیم صهیونیستی اجازه ادامه حیات می‌دهد و پاپ قربانی حمایتش از حضور مسیحیان در شرق شد.

وی افزوده است: نبرد بین واتیکان و غرب ادامه دارد چرا که تصمیم برای اخراج مسیحیان از سرزمین‌های خاورمیانه جدی است و پاپ نتوانست در برابر غرب و آمریکا که به دنبال تحقق این فرضیه برای حفاظت از حکومت صهیونیستی هستند، بایستد.

علیرغم تمام صحبت‌های این مقام کلیسایی به روزنامه لبنانی الدیار، وی هیچ اشاره‌ای به دلایل توهین پاپ به مسلمانان در طول سالیان گذشته و به‌ویژه سخنان او پس از انفجار کلیسای قدیسین اسکندریه مصر در سال ۲۰۱۱ درباره ناامن بودن مسیحیان در کشورهای اسلامی که منجر به تعلیق روابط الازهر و واتیکان شد، نکرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=68169

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]