2

بورس مستقل نفتی ایجاد نمی‌شود

  • کد خبر : 68297
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۴

وی اظهار داشت: در کشورهای دیگر بورس انرژی در قالب بورس نفت است، اما به رغم اینکه ایران از کشورهای دارای بیشترین ذخایر نفت و گاز دنیا است ، در مورد بورس نفت نتوانستیم اقدامی انجام دهیم.

وزیر اقتصاد در همایش بورس انرژی گفت: بورس مستقل نفتی ایجاد نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: بورس مستقل نفتی ایجاد نمی‌شود

به گزارش فارس به نقل از شادا شمس‌الدین حسینی وزیراقتصاد امروز در همایش راه‌اندازی بورس انرژی گفت: با همگرایی که با همکاران شرکت ملی نفت انجام شده، بورس مستقل نفتی ایجاد نمی‌شود و معاملات نفت در قالب بورس انرژی خواهد بود.

حسینی در حاشیه مراسم گشایش بورس انرژی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اطلاعات موجود در بورس انرژی ، به روز است، گفت: این مساله باعث می‌شود که جایگاه ایران در بین کشورهای منطقه بهبود یابد و اگر بورس انرژی منجر به شکل گیری بازار فرا ملی شود ، در جایگاه ایران نقش مهمی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در کشورهای دیگر بورس انرژی در قالب بورس نفت است، اما به رغم اینکه ایران از کشورهای دارای بیشترین ذخایر نفت و گاز دنیا است ، در مورد بورس نفت نتوانستیم اقدامی انجام دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: این مساله تنها مربوط به ایران نمی‌شود و کشورهای تولیدکننده نفت در این مورد دچار نقص هستند.

حسینی همچنین در پاسخ به سوالی، مبنی بر عدم انتشار اوراق سلف نفتی در سال ۹۱ و سرانجام انتشار این اوراق در سال ۹۲، گفت: برای عرضه صکوک نفتی هم در لایحه بودجه و هم در مقررات سازمان بورس اوراق بهادار اجازه کافی داشته و داریم.

وی تاکید کرد: اگر در نظر است اوراق سلف نفتی را بانک ها منتشر کنند و یا به پشتوانه بانک ها صورت گیرد، می‌باید مجوزهای لازم از بانک مرکزی دریافت شود.

به گفته وزیر اقتصاد، پس از صدور مجوزهای لازم فضای کافی برای استفاده از ظرفیت های این صکوک ایجاد خواهد شد.

وی در مورد وضعیت بانکداری الکترونیکی کشور با توجه به ایام شب عید، گفت: از نظر بانکداری الکترونیکی، ایران یک کشور پیشتاز در دنیا محسوب می‌شود و همان طور که می دانید بسیاری از کشورها با مشارکت بانک مرکزی ایران ، بانکداری الکترونیکی خود را راه اندازی کردند و همه چیز در آستانه ایام عید آماده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=68297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر