3

شیرینی حضور بانوان کاراته کا با پوشش اسلامی در فدراسیون آسیا

  • کد خبر : 6842
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹

در شرایطی که حضور بانوان مسلمان با حجاب روی تاتامی در هاله ای از ابهام فرو رفته بود و بانوان مسلمان سالیان سال از حق طبیعی خود محروم شده بودند، فدراسیون کاراته توانست با پیگیری های مستمر خود برای بار دوم مجوز حضور آنها با پوشش اسلامی را از فدراسیون آسیا دریافت کند. گرچه خاطره […]

در شرایطی که حضور بانوان مسلمان با حجاب روی تاتامی در هاله ای از ابهام فرو رفته بود و بانوان مسلمان سالیان سال از حق طبیعی خود محروم شده بودند، فدراسیون کاراته توانست با پیگیری های مستمر خود برای بار دوم مجوز حضور آنها با پوشش اسلامی را از فدراسیون آسیا دریافت کند.
گرچه خاطره تلخ اخراج بانوان ایرانی در مسابقات جهانی ژاپن در دوره ریاست کتیرایی هنوز از خاطرمان نرفته؛ اما شیرینی حضور بانوان در دوره فعلی توانست افق روشنی را برابر بانوان قرار دهد.
پناهی، رئیس فعلی بعد از روی کار آمدنش یکی از اهداف فدراسیون را حضور بانوان محجبه در مسابقات رسمی عنوان کرده بود؛ امری که با نهایت خوشبینی کمتر کسی قادر به باور آن بود. امری که اینک در دومین حضور بانوان در مسابقات آسیایی و حضور در بازی هایی آسیایی با حجاب اسلامی به وقوع پیوست.
این اتفاق در حالی روی داد که در آستانه اعزام به کاپ جهانی یونان که عملاً نایب رئیس فدراسیون جهانی میزبان آن بود، می رفت که فدراسیون با تنش جدیدی روبرو شود چرا که در آستانه این اعزام با خروج بدهی بیش از صد میلیونی رشیدی، نایب رئیس اسبق با حکم دادگاه از حساب فدراسیون آن هم در شرایطی که ماه ها بود به علت تغییر سازمان به وزارت ورزش، فدراسیون با مشکلات مالی روبرو بود، اعزام تیم ملی با اما و اگر بسیار همراه شده بود. به هر شکل این اعزام با پافشاری فدراسیون صورت گرفت و همین مانع قطع ارتباط نوپایی شد که در این دوره شکل گرفته بود.
حضور پناهی در هیئت رئیسه آسیا، جایی که تصمیمات کاراته آسیا در آنجا به شور گذاشته می شود می تواند نه تنها کمک به این رشته رزمی باشد که قدمی برای گام بعدی فدراسیون که مجوز حضور بانوان محجبه و احقاق حقوق آنها در مسابقات جهانی است، باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6842

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر