2

قایق “جسارت امید” هیچ گونه کمک بشردوستانه از طرف دولت اوباما ای حمل نمی‌کرد.

  • کد خبر : 6851
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶

بازگشت قایق‎امریکایی جسارت‎امید ازغزه تصویری از قایق امریکایی “جسارت امید” که کاروان آزادی غزه ۲ را همراهی می کرد پس از ماه‌ها آماده‌سازی و تدارک و هفته‌ها سرگردانی و بازداشت در یونان، فعالان همراه قایق امریکایی جسارت امید که کاروان آزادی غزه ۲ را همراهی می‎کرد، با روحیه‌ای بالا از این سفر بازگشته‌اند. به گزارش […]

بازگشت قایق‎امریکایی جسارت‎امید ازغزه

تصویری از قایق امریکایی “جسارت امید” که کاروان آزادی غزه ۲ را همراهی می کرد
پس از ماه‌ها آماده‌سازی و تدارک و هفته‌ها سرگردانی و بازداشت در یونان، فعالان همراه قایق امریکایی جسارت امید که کاروان آزادی غزه ۲ را همراهی می‎کرد، با روحیه‌ای بالا از این سفر بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار پرس تی‌وی، فعالان حقوق بشر و همراهان قایق کمک‌رسان امریکایی که نام این قایق را با الهام از کتاب خاطرات باراک اوباما رئیس جمهور این کشور “جسارت امید” نهاده‌اند، پس از بازگشت از این سفر به مرور تجربیات خود پرداخته‌اند.

بخش اعظم این تجربیات به روزهایی اختصاص دارد که این فعالان بدون حمایت سفارت امریکا در آتن، در بندر یونان در بازداشت به سر می‌بردند.

گفتنی است، شماری از شخصیت‌ها و چهره‌های برجسته امریکایی همچون آلیس واکر شاعر و نویسنده، کتی کلی فعال صلح و هدی اپستین فعال صلح ۸۶ ساله، در این قایق حضور داشتند.

همچنین، قایق “جسارت امید” هیچ گونه کمک بشردوستانه و لوازم اولیه ضروری که از سوی دولت امریکا به مثابه مواد و یا تجهیزات تروریستی تلقی شود و مجازات زندان را برای سرنشینان این قایق به همراه آورد، حمل نمی‌کرد.

در عوض، این قایق امدادی تنها نامه‌هایی را که حامل پیام امید و همبستگی مردمی با اهالی محروم نوار غزه بوده، به این منطقه حمل می‌کرده است.

ری مک‌گاورن افسر بازنشسته سازمان جاسوسی امریکا، سیا ، و یکی از فعالان عازم این قایق می‌گوید، وی از منبعی در کاخ سفید اطلاعاتی درباره موضع دولت امریکا نسبت به آن دسته از شهروندان امریکایی همراه کاروان آزادی غزه ۲ ، دریافت کرده است.

مک‌گاورن همچنین بر فشار پولی و اقتصادی امریکا بر یونان به منظور ممانعت به عمل آوردن از خروج کاروان آزادی غزه ۲ از آب‌های یونان سخن گفت.

این در حالی است که فعالان همراه قایق “جسارت امید” از ادامه تلاش خود برای تدارک کاوران آزادی دیگری و جلب اذهان بین‌المللی به حصر تحمیلی غزه خبر داده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر