2

در سازمان‌های استراتژیک، جسارت مدیر نقش تعیین‌کننده‌ای در انجام کارهای مدیریتی دارد

  • کد خبر : 6974
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۰

حسین صفار هرندی وزیر سابق ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در سازمان‌های استراتژیک، جسارت مدیر نقش تعیین‌کننده‌ای در انجام کارهای مدیریتی دارد، گفت: مدیران سازمان‌های استراتژیک دارای خصلت‌های مهمی مثل بسنده نکردن به شرایط موجود و هدف‌گذاری بلندنظرانه هستند. وی در ادامه خبرگزاری را یک سازمان استراتژیک با ضرورت […]

حسین صفار هرندی وزیر سابق ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در سازمان‌های استراتژیک، جسارت مدیر نقش تعیین‌کننده‌ای در انجام کارهای مدیریتی دارد، گفت: مدیران سازمان‌های استراتژیک دارای خصلت‌های مهمی مثل بسنده نکردن به شرایط موجود و هدف‌گذاری بلندنظرانه هستند.

وی در ادامه خبرگزاری را یک سازمان استراتژیک با ضرورت ایجاد تعامل بین صحت و سرعت اخبار، توصیف و خاطرنشان کرد: مدیر یک خبرگزاری مؤثر و تعیین کننده باید شهامت و جسارت ایجاد این کار مشکل را داشته باشد و بتواند میان دو مقوله سرعت و صحت جمع ایجاد کند.

این فعال سیاسی افزود: خبرگزاری فارس از بدو شکل‌گیری تا امروز مسیری تکاملی را در جهت تحصیل این خصیصه پیموده است و خصوصاً از زمانی که این خبرگزاری اقدام به تأسیس باشگاه خبری توانا کرد، توانست خود را از حصار سازمان مألوف نجات داده و درهای جدیدی را به روی آینده خود باز کند.

صفار هرندی گفت: فارس توانست با تأسیس باشگاه توانا و ایجاد زمینه تجربه‌آموزی برای نیروهای آینده خود، پشتوانه عمیقی را برای این خبرگزاری تدارک ببیند.

وی با بیان اینکه آینده‌نگری از خصلت‌های مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس بود، خاطرنشان کرد: فارس امروز از جهاتی، حرف نخست را در میان رسانه‌های کشور می‌زند و نقطه اتکای بهره‌برداران از اخبار روز است.

وزیر سابق ارشاد افزود: امروز حتی برخی از خبرگزاری‌ها با سابقه چندین ساله نیز از فارس عقب مانده‌اند و این توفیقات محصول یک کار جمعی خوب و مدیریت مطلوب در خبرگزاری فارس است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عملکرد خبرگزاری فارس در دوران بروز فتنه اشاره کرد و گفت: یک سازمان با خصوصیات خبرگزاری، در شرایط خاص کارکردهای ویژه‌ای دارد و ماهیت واقعی این قبیل سازمان‌ها در شرایط بحرانی مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه تجربه فتنه ۸۸ و قضایای قبل و بعد از آن فرصتی برای محک زدن ارزش‌های وجودی اشخاص و نهادهای مختلف کشور بود، تصریح کرد: خبرگزاری فارس از این جهت که اخبار و مطالب متناسب با لحظه‌‌های مختلف را در مدت فتنه برای مردم و مسئولان فراهم می‌کرد و در دسترس آنها قرار می‌داد بسیار موفق عمل کرد.

عضو سابق هیئت دولت افزود: مدل رفتاری خبرگزاری فارس و مدیریت آن در دوران فتنه را می‌توان به عنوان یک بسته آموزشی مدیریت در شرایط بحران در کلاس‌ها و مجامع آکادمیک مورد مطالعه قرار داد.

صفار هرندی در ادامه به سید نظام‌الدین موسوی مدیرعامل جدید خبرگزاری فارس نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اکنون که آقای مقدم فر از این سمت خداحافظی می‌کنند و به جایگاه حساس‌تری می‌روند، جایگزین ایشان و مدیر عامل جدید خبرگزاری فارس نیز از چهره‌های خوش‌فکر و دارای سابقه مطلوب انقلابی و رسانه‌ای است که برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]