1

دکتر طریقت از پزشکان مومن، متعهد، باتجربه و صاحب برنامه است

  • کد خبر : 69755
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۱

رییس جمهور در جلسه رای اعتماد مجلس به دکتر طریقت، وزیر پیشنهادی دولت گفت: دکتر طریقت از پزشکان مومن، متعهد، باتجربه و صاحب برنامه است.

به گزارش افق محمود احمدی نژاد در این جلسه اظهار داشت: دکتر محمدحسن طریقت از پزشکان متعهد، مومن، باتجریه و صاحب برنامه و طرح است. ایشان برنامه کاری و سوابق تحصیلی پژوهشی و اجرایی دارند و امیدواریم با رای بالای شما نمایندگان مجلس، ایشان طرح های بهداشت و درمان از جمله برنامه مهم پزشک خانواده را دنبال کنند.

وی افزود: وزارت بهداشت از وزارتخانه های مهم است که سلامت جامعه و نشاط بستگی تام و تمام به نوع کارکرد او دارد. جامعه باید سالم و سرزنده باشد و این امر بستگی به برنامه های وزارت بهداشت دارد.

وی ادامه داد: در طول دهه های گذشته کارهای بسیار بزرگی در حوزه سلامت انجام شده است. امروز در تربیت نیروی انسانی، تولید دارو، استفاده از شیوه های جدید درمان، گسترش امکانات و تجهیزات بهداشتی در سراسر کشور کارهای خوبی انجام شده است، اما برای رسیدن به یک نظام بهداشت و درمان مطلوب هنوز باید کارهای بزرگی انجام دهیم.

رییس جمهور افزود: یکی از مهم ترین کارها سازماندهی و گسترش و تثبیت پزشک خانواده است. متاسفانه به رغم اینکه پزشکان عمومی به لحاظ تعداد باید بار سنگینی از سلامت را بر دوش بگیرند ولی امروز کمترین نقش را در سلامت دارند در نتیجه هزینه های سلامت روزافزون بر دوش مردم سنگینی می کند.

دکتر محمود احمدی نژاد گفت: باید بار اصلی نظام سلامت به عهده پزشکان عمومی باشد و تحت برنامه پزشک خانواده یک پایش مستمر از سلامتی مردم اتفاق افتاده و ثبت شود.

وی با اعلام اینکه این طرح در دستور کار دولت است، اظهار داشت: باید این طرح به سرعت اجرایی شود تا کاهش هزینه های دولت و مردم اتفاق بیفتد. وی قطع وابستگی به واردات دارو و تجهیزات پزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: نظارت بر تعرفه ها و کنترل شیوه های بهداشت و درمان و رسیدگی به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی در پایان بار دیگر خاطر نشان کرد: دکتر طریقت از پزشکان متعهد و مومن و باتجریه و صاحب برنامه و طرح است. برنامه کاری و سوابق تحصیلی پژوهشی و اجرایی دارند و امیدواریم با رای بالا برنامه های خود را دنبال کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=69755

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]