2

تلاش‌های آمریکا برای مانع‌تراشی بر سر ایجاد تشکیل کشور مستقل فلسطین

  • کد خبر : 6987
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲

مذاکره کننده ارشد فلسطین در سخنانی گفت: چنانچه آمریکا به مانع‌تراشی بر سر راه تلاش‌های فلسطین برای تشکیل یک کشور مستقل در سازمان ملل ادامه دهد، بهتر است که تشکیلات خودگردان فلسطین منحل شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه هاآرتص، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی در سخنانی خطاب به […]

مذاکره کننده ارشد فلسطین در سخنانی گفت: چنانچه آمریکا به مانع‌تراشی بر سر راه تلاش‌های فلسطین برای تشکیل یک کشور مستقل در سازمان ملل ادامه دهد، بهتر است که تشکیلات خودگردان فلسطین منحل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه هاآرتص، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی در سخنانی خطاب به ۹۰ تن از نمایندگان فلسطینی در شهر استانبول ترکیه، شدیدا آمریکا و اسرائیل را محکوم کرد و گفت که معاهده اسلو در شرف ملغی شدن است.

عریقات اظهار داشت که در صورت ادامه تلاش‌های آمریکا برای مانع‌تراشی بر سر ایجاد تشکیل کشور مستقل فلسطین، تشکیلات خودگردان فلسطین باید برچیده شود.

کنفرانس نمایندگان فلسطینی در استانبول که طی چند روز گذشته در حال برگزاری است، بخشی از تدارک تشکیلات خودگردان فلسطین برای رای‌گیری در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

عریقات به نمایندگان فلسطینی گفت: اگر آمریکا می‌خواهد تشکیلات خودگردان فلسطین به موجودیت خود ادامه دهد، هزینه آن تشکیل یک کشور فلسطینی بر پایه مرزهای سال ۱۹۶۷ است که بیت‌المقدس شرقی پایتخت آن است.

وی افزود: اما اگر آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین را وتو کند و از کمک‌های مالی خود به تشکیلات خودگردان به عنوان حق‌السکوت سیاسی استفاده کند و اسرائیل را به عنوان سرچشمه قدرت رها کند، از نظر من تشکیلات خودگردان باید به موجودیت خود پایان دهد.

روزنامه هاآرتص روز دوشنبه فاش کرد که مشاور امنیت ملی اسرائیل در حال بررسی لغو معاهده اسلو پس از رای‌گیری سازمان ملل در ماه سپتامبر، به عنوان پاسخی به اقدامات یکجانبه فلسطینی‌هاست.

عریقات تصریح کرد: اقدامات اسرائیل از سال‌ها پیش در واقع موجب لغو معاهده اسلو شده است.

وی افزود که کل فرایند ۲۰ ساله صلح با اسرائیل باید مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

صائب عریقات گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین، ماموریت به کسب استقلال برای فلسطین دارد. اگر این تشکیلات نتواند به استقلال دست پیدا کند، بهتر است که اصلا وجود نداشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6987

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر